Blog

13/10/2020

Succes behalen met LinkedIn Ads

Adverteer jij al via LinkedIn? Ondanks dat het de ideale mogelijkheid is om jouw zakelijke doelgroep te bereiken wagen veel bedrijven zich er niet aan vanwege te hoge kosten of te laag rendement. Maar met een goede marketingstrategie is de advertentieomgeving van LinkedIn een unieke kans. Wij leiden je graag van koude acquisitie naar een loyale klant via LinkedIn Ads.
06/10/2020

Visuele SEO verhalen met Google Web Stories

Na Instagram, Facebook en zelfs LinkedIn is er een nieuw platform dat de opkomst van Stories niet meer kan ontwijken: Google. De Google Web Stories belooft de nieuwste mogelijkheid om jouw verhaal te delen te worden. Zeer aantrekkelijk en heel interessant voor je SEO, maar hoe werkt het en wat moet je doen om jouw Story SEO proof te maken?
01/10/2020

Vernieuwingen op LinkedIn

Eens in de zoveel tijd is het weer zover, dan besluit een platform de boel weer om te gooien. Het gebeurt bij alle social media kanalen en dit keer is LinkedIn aan de beurt. Niet alleen de vormgeving kreeg een frisse update, maar ook qua instellingen en ook qua tools is er het een en ander veranderd. Genoeg reden dus om te kijken welke vernieuwingen interessant zijn en hoe je daarmee je voordeel kan doen.
24/09/2020

Seizoensgerelateerde SEO

Business die verbonden zit aan een seizoen of bepaalde periode in het jaar. Er zijn tal van productvoorbeelden die vooral in de zomer, of juist in de winter, enorm in trek zijn. Op dat moment is het belangrijk dat jij er staat, dat je overal zichtbaar bent en makkelijk gevonden wordt. Maar ben je wel op tijd als je wacht tot de piek daar is? Op tijd aan de slag is cruciaal voor seizoensgebonden producten. Dus wat doe jij al met seizoensgerelateerde SEO?
17/09/2020

Loyale klanten behouden

Het is de droom van iedere marketeer: terugkerende loyale klanten die je opnieuw kunt activeren tot een aankoop. Kost veel minder moeite, en dus ook minder geld, dan het binnenhalen van een nieuwe klant die van niks moet worden overtuigd. Maar hoe groot is de loyaliteit van jouw klantenbestand? En heb jij wel in de gaten hoe loyaal jouw huidige klanten zijn? Wij bespreken een paar aandachtsgebieden om de loyaliteit van je klanten goed op waarde te schatten.
10/09/2020

De meerwaarde van Pinterest

De populariteit van Pinterest is de afgelopen tijd al enorm gestegen. Populariteit betekent kansen voor de marketing van bijvoorbeeld je webshop. Maar waar liggen die kansen om je marketing te ondersteunen met dit platform, en hoe benut je ze? Wij vertellen je alles over de meerwaarde van Pinterest en hoe je de kansen van advertenties kunt aanpakken.
03/09/2020

Instagram Reels: het antwoord op TikTok?

TikTok is de hype van het afgelopen jaar op social mediagebied, en dat betekent dat andere platformen op zoek gaan naar een concurrerend alternatief of manier om mee te liften op het succes. Daarom komt Instagram nu met Instagram Reels. Maar wat is het precies en in hoeverre is de kracht van TikTok terug te vinden in deze nieuwe functie? En vooral, wat moeten we ermee? We vertellen het je graag.
27/08/2020

Personaliseren zonder cookies

Cookie-instellingen, iedereen herkent ze en vrijwel iedereen wordt er gek van. Ze zijn er om je privacy te waarborgen, maar (niet zo) stiekem worden ze ook vooral gebruikt om je interesses te monitoren en zo de eerstvolgende advertentie voor jou op maat te maken. Maar na de AVG-wet komt er een nieuwe privacy-boost, Google Chrome gaat namelijk de cookies die jouw interesses achterhalen blokkeren. En dat heeft invloed op de advertentiemogelijkheden.
28/07/2020

Vervaging van online grens tussen persoonlijk en zakelijk

Thuiswerken, het is de ultieme samentrekking van persoonlijk en zakelijk, en door de huidige situatie een veel voorkomend verschijnsel. Op zichzelf geen probleem, maar de scheidslijn is vrij dun als je werkt waar je ook in je vrije tijd leeft. Maar die vervaging ligt niet alleen in thuiswerken, ook online is het een trend. En dus rijst de vraag of er nog wel een verschil is tussen persoonlijk en zakelijk op het gebied van online?
21/07/2020

Zomerreces: tijd voor je marketingplan

De zomer staat voor de deur en voor veel ondernemers betekent dat even tijd voor bezinning. Maar wat doe je in de zomertijd als de business enigszins stil komt te liggen. Tuurlijk kun je zelf even je rust pakken en opladen voor de komende periode, maar hoe ga je die periode aanpakken? Alle tijd om hier eens rustig over na te denken. Maar het moet wel iets opleveren, dus is de zomer het ideale moment voor het opstellen van je marketingplan.
16/07/2020

Hoe overleef ik de constante veranderingen in online marketing?

Het had zo een boek kunnen zijn in de reeks van ‘Hoe overleef ik’-titels. Naast het weer is immers niets zo veranderlijk als online marketing. Maar hoe ga je om met die veranderingen die uit het niets komen en vaak genoeg totaal niet te verklaren? Wij leggen je graag uit hoe je de veranderende wereld kunt omarmen en hoe je zelf up to date kunt blijven.
09/07/2020

A/B-testen via Facebook

Heb jij wel eens een A/B-test gebruikt om je Facebookcampagne te optimaliseren? Effectief testen kan op verschillende manieren en daar zijn verschillende tools voor. Maar hoe richt je die test zo goed mogelijk in? We lopen graag de verschillende mogelijkheden langs om jouw resultaten via Facebook te verbeteren.
02/07/2020

Is het al tijd voor LinkedIn Stories?

Snapchat begon er mee, Instagram en ook Facebook volgde snel en zelfs via Whatsapp kan het. Nu is LinkedIn aan de beurt: Stories. Beeldmateriaal dat na 24 uur weer verdwijnt, hoe interessant is dat voor een zakelijke platform? En als je er voor kiest het te gebruiken, hoe kun je dit dan het beste doen? Wij vertellen je alles over de mogelijkheden en keuzes bij LinkedIn Stories.
25/06/2020

Profiteer van loyaliteit

Geld uitgeven in onzekere tijden, het brengt extra lading met zich mee en de keuze wordt niet zomaar gemaakt. Dat betekent dat jij extra je best moet doen om klanten binnen te halen en dat kan ook in de kosten lopen. Daarom is het belangrijk om bestaande klanten goed in de gaten te houden en ze vooral binnenboord te houden, want voor je het weet lopen ze weg en kun jij je geld uit gaan geven aan het binnenhalen van nieuwe klanten. Investeren in loyaliteit is dus de gewezen oplossing, want dat betaalt zich uit.
18/06/2020

Bespeel de emotionele toestand voor meer conversie

Je wilt graag meer van je producten of diensten verkopen, bent op zoek naar goede leads en hebt een prachtige website waar alles staat. Hoe zorg je er dan voor dat je landingspagina die conversie voor je binnen gaat halen? Het antwoord zit in de emotionele toestand van je bezoekers. Want door die goed te bespelen ga je die conversie binnenhalen. Hoe je dat doet? Dat leggen we je graag uit.
11/06/2020

Wat doe jij met je klant na een aankoop?

Gefeliciteerd! Je hebt er weer een nieuwe klant bij. Er is afgerekend en wel, de omzet is weer binnen. En dan? Is het geld binnen en de klus geklaard of komt er nog meer? Wat doe jij met je klant na een aankoop? Want zonder dat je het misschien in de gaten hebt is dit hét moment om een langdurige relatie aan te gaan, maar dan moet je wel weten hoe je met deze nieuwe klant omgaat. En dat leggen wij je graag uit.
04/06/2020

Wat kan jongerenhype TikTok voor jou betekenen?

Dansvideo’s, imitaties, creatieve filmpjes, niet persé iets waar je als bedrijf iets mee kunt. Toch is de nieuwe mateloos populaire app TikTok een interessant kanaal voor ondernemers. Want het bereik is absoluut de moeite waard eens verder te kijken naar de mogelijkheden. Dus luidt de vraag: wat kan jouw bedrijf met TikTok?
28/05/2020

Weet jij wat jouw product voor een klant doet?

Weet jij waarom een klant iets bij jou koopt? En weet je ook écht waarom de klant dat koopt? De reden dat iemand jouw product of dienst koopt wordt vaak gezien vanuit het probleem dat door jouw hulp wordt opgelost. Maar waarom een product gekocht wordt verschilt vanuit het perspectief, het hangt er namelijk volledig vanaf waarom het wordt gebruikt. Wil jij écht weten waarom een klant bij jou komt en daar op in kunnen spelen? Dan moet je op zoek naar de customer job.
21/05/2020

Social media optimalisatie: testen, testen, testen

Je bent actief op social media en hebt net je campagne online gezet, maar dan? Ben je dan klaar? Dan begint het pas. Optimaliseren is essentieel om resultaten te behalen met je social media campagnes, maar dat is niet even makkelijk. Voor de optimale campagne moet je testen, en nog eens testen. Wij helpen je graag op weg naar een succesvolle campagne.
14/05/2020

Attentie! Hoe trek je de aandacht met je blogs?

Aandacht trekken, hoe doe je dat zonder dat het irritant wordt? Je kunt gaan roepen om op te vallen maar uiteindelijk bepaalt je inleiding het succes. Maar hoe deel je die inleiding dan in? Geef je alles al weg of bouw je het op? Er zijn meerdere (succesvolle) technieken om de aandacht naar je blog te trekken. Wij leggen deze vier methodes aan je uit zodat jij nooit meer een lezer verliest in de inleiding.
07/05/2020

Koopgedrag tijdens de coronacrisis

Hoe verandert het gedrag van mensen in tijden van crisis? De onzekerheid en angst die de coronacrisis met zich meebrengt is van invloed op hoe mensen handelen. Eerder gaven we al aan hoe je die angst en twijfel kon wegnemen om je marketing te bevorderen. Maar wat doet de crisis met het daadwerkelijke koopgedrag? Daar vertellen we je graag alles over.
30/04/2020

Social media gebruik door de generaties heen

Complete dagen besteden jongeren op social media, maar ze zijn niet de enige die hier veel te vinden zijn. Facebook, Instagram en YouTube, ze zijn allang niet meer alleen voor de jeugd. Maar dat je opa en tante hetzelfde omgaan met de sociale kanalen als je buurmeisje is natuurlijk niet het geval. Het verschil tussen generaties komt in veel dingen terug, zo ook in het gebruik van social media. Maar waar zijn ze naar op zoek en hoe kun je inspelen op de verschillende generaties? Dat vertellen we je graag.
23/04/2020

Positief gebruik van angst en twijfel in marketing

Twijfel jij vaak over een aankoop? Ben je bang dat je het verkeerde product kiest of dat het niet is wat je wilt? De marketeer die deze specifieke gevoelens weg kan nemen is vaak winnaar. Soms worden ze alleen ook veroorzaakt door diezelfde marketeer, een tactiek die niet iedereen toejuicht. Toch kan het gebruik van angst en twijfel ook op een andere manier, een die positiever is en jou kan helpen. Wij vertellen je er alles over.
17/04/2020

Zichtbaarheid tijdens de crisis

Wat zijn de mogelijkheden die je als ondernemer hebt tijdens de coronacrisis? Het is een vraag die bij velen op dit moment zal spelen. Wat kan nog, wat is verstandig en vooral, wat is haalbaar? Een paar weken geleden schreven we al over de invloed van corona op online marketing, maar wat kun je als ondernemer hier zelf mee? Hoe blijf je zichtbaar tijdens de crisis en wat levert het je op? Dat leggen we je graag uit.
09/04/2020

De ideale omgevingsanalyse in vier stappen

Door jouw omgeving to monitoren kom je erachter wat jouw doelgroep werkelijk vindt van alles wat momenteel gaande is. Zoals wij in een recentelijke blog al omschreven is het in deze tijden cruciaal dat je leert inspelen op de nieuwe behoeftes van jouw doelgroep. Wij vertellen jou alles over hoe jij de ideale omgevingsanalyse kunt maken.
02/04/2020

Leer inspelen op de nieuwe behoeftes van jouw doelgroep

Wanneer mensen worden geconfronteerd met grote uitdagingen verandert bijna automatisch hun behoefte aan content. Het is daarom belangrijk dat je als bedrijf hierop leert inspelen. Caramelo Media vertelt jou alles wat je hierover moet weten.
26/03/2020

De invloed van het coronavirus op online marketing

Regelmatig worden de maatregelingen betreffende het coronavirus veranderd, waardoor de consequenties nauwelijks te overzien zijn. Het heeft een impact op alles en dus vinden er ook veranderingen plaats op het gebied van online marketing. Caramelo Media bereid jou en jouw bedrijf hier zo goed mogelijk op voor.
19/03/2020

De beste videomarketing trends voor jouw bedrijf

Is jouw bedrijf op de hoogte van de laatste trends op het gebied van videomarketing? Momenteel is 60% van het internetverkeer video. Je mist als bedrijf een hoop kansen als je hier niet optimaal gebruik van maakt. Caramelo Media helpt jou en zet de nieuwste trends voor jou op een rij.
12/03/2020

Analyseer jouw websitebezoekers met Google Analytics

Wil jij erachter komen hoe mensen jouw website hebben gevonden? Of welke pagina’s het meest bezocht worden? Dit kun je allemaal analyseren met behulp van Google Analytics. Wij vertellen jou graag alles over deze handige tool.
05/03/2020

Is jouw bedrijf toe aan een nieuwe huisstijl?

Reflecteert jouw huisstijl wie jouw bedrijf werkelijk is? Een huisstijl is de manier waarop jouw onderneming zich presenteert aan de buitenwereld. De identiteit van jouw bedrijf moet een samenstelling zijn van trends, jouw bedrijf en je doelgroep. Caramelo Media vertelt jou precies wanneer jouw bedrijf toe is aan een nieuwe huisstijl.