Selfiemarketing helpt je online strategie verbeteren

Dat een goede contentstrategie meer kliks op je website oplevert is bekend. Maar wist je dat je tegenwoordig ook bezoekers kunt trekken met selfies? Deze selfiemarketing is in opkomst en enorm effectief.

Omvang

Selfiemarketing is een krachtig middel door de omvang van sociale media. Wanneer je een selfie post, krijg je alleen al op Instagram toegang tot een netwerk van ruim een miljard mensen. Daarnaast worden selfies snel gedeeld. Organiseer je een evenement? Dan maken en delen bezoekers gegarandeerd een selfie.

Uitpakselfie

 

In deze tijden vraagt selfiemarketing een creatieve aanpak. Vraag klanten bijvoorbeeld of ze met de feestdagen hun happy selfie met één van jouw net uitgepakte producten te delen! Gebruikers van social media willen graag hun leven online aan anderen laten zien. Door deze social sharing gaan foto’s van blije klanten met jouw producten snel het internet over.

Betrek je doelgroep

Selfiemarketing is ook hét antwoord als je je doelgroep meer bij je bedrijf en producten wil betrekken. Omdat je je klanten zelf onderdeel maakt van je campagne bepalen zij de vorm. Je laat zien dat je je doelgroep serieus neemt en ze voelen zich gehoord. Deze interactie heeft vaker haar succes bewezen. In 2015 riep Victoria’s Secret klanten bijvoorbeeld op selfies te maken bij een spiegel in hun winkels. Het resultaat: meer dan zesduizend selfies aan gratis marketing.

Selfie contest

Hoewel je zelf in wezen niet de campagne op poten zet, spoor je je doelgroep wel aan hieraan bij te dragen. Door ze aan te sporen foto’s te maken in je winkels of met je producten lok je een wedstrijd uit. Verbind er een prijs aan: korting bijvoorbeeld. Voor je het weet zit je feed vol met selfiereclame die andere mensen aanspoort van Instagram door te klikken naar je website.

Vergeet de #hashtag niet!

Denk van tevoren wel goed na over wat je wil zeggen met je selfiecampagne. Draag met een hashtag de boodschap uit die je wil vertellen. Selfiemakers zullen die boodschap dan delen met een #hekje ervoor. Met een hashtag-campagne weten je potentiële klanten je online makkelijker te vinden. De boodschap, je bedrijfsnaam of een motto dat je bedrijf definieert, maakt je selfiecampagne direct herkenbaar.

Betrek je klanten bij je campagne

Wil je je klanten meer betrekken bij je campagne of zoek je een andere creatieve manier om online aandacht te vragen voor je bedrijf? Bij Caramelo Media weten we hoe je online campagnes opzet en hoe je meer bezoekers krijgt op je website. Neem snel contact met ons op voor een kennismakingsgesprek.