Wil jij (meer) online leads verzamelen? Bereik potentiële klanten en zorg ervoor dat een bezoeker op je website een lead wordt. Een bezoeker blijft een anonieme bezoeker totdat hij of zij gegevens achterlaat, dan wordt het een lead. Op welke manier je dat kunt doen is afhankelijk van je branche en doelgroep. Leads kun je generen door o.a. online advertenties in te zetten, organisch goed gevonden te worden (zoekmachineoptimalisatie/SEO) of te retargeten via social media kanalen.
Wat is leadgeneratie?
Bij leadgeneratie draait het erom potentiële klanten aan te trekken. Het betreft alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met je potentiële klanten. Je wil dat bezoekers van je website zo getriggerd zijn door de oplossing die je biedt, je ze aanwakkert tot interesse en aanzetten tot actie: Het achterlaten van hun mailadres of het aanvragen van een offerte.
Waarom leadgeneratie?
Het generen van leads kan op verschillende manieren
- Outbound leadgeneratie: Je probeert de potentiële klant te overtuigen van jouw product of dienst, door bijvoorbeeld het inzetten van online advertenties.
- Inbound leadgeneratie: Hier gaat het om de juiste content aan de juiste doelgroep op het juiste moment aan te bieden. Je gaat uit van je eigen kracht, kennis en kunde door het creëren van relevant content. Denk hierbij zoekmachineoptimalisatie. Je rankt goed op een bepaald zoekwoord, een potentiële klant komt op je website en vraagt vervolgens een offerte aan.
- Marketing automation: Met marketing automation tonen we geautomatiseerd superpersoonlijke uitingen aan de juiste doelgroepen. Je volgt en beoordeelt je leads en klanten aan de hand van hun online gedrag door middel van geautomatiseerde triggers die bepalen wat er met de ontvanger gedaan moet worden.
Manieren om leads te generen
Afhankelijk van je branche en doelgroep bepalen we welke kanalen we kunnen inzetten om leads te genereren. Er zijn diverse kanalen mogelijk, zoals Google Ads, Facebook Advertising, Search Engine Optimization (SEO), LinkedIn Advertising en marketing automation. Nadat bepaald is welke kanalen interessant zijn analyseren we ook hoe deze nu worden ingezet en hoe we dit kunnen verbeteren. Hieruit volgt een uitgebreid plan om jouw bedrijf aan meer leads te helpen. Belangrijk hierbij is dat bij een complete leadgeneratie campagne en/of -strategie vaak meer van eerdergenoemde middelen gecombineerd worden ingezet voor een optimaal resultaat.
Online leadgeneratie uitbesteden?
Wil jij graag in contact komen met potentiele klanten, maar weet je niet zo goed hoe? Of vind je het lastig om te bepalen welke kanalen voor jou het beste zijn om in te zetten omdat je doelgroep zich daar bevindt? We gaan graag aan de slag met jou! We kunnen werken aan de inbound marketing als er nog veel te halen valt op het gebied van content. Wil je juist de kwaliteit van je leads verbeteren? Neem dan contact op, wij helpen je graag!