Online lead generatie

Merk jij dat jouw online leads tegenvallen en vraag jij je af hoe je in contact komt met de doelgroep van jouw onderneming? Met behulp van online leadgeneratie zorg je dat jij je op de juiste kanalen bevindt, én dat je die op de juiste manier inzet. Wij, een ervaren en ambitieus marketingteam, weten precies wat we moeten doen om een optimale strategie voor jou te realiseren. Bereik potentiële klanten op een efficiënte manier en haal de leads binnen die jij voor ogen hebt. Hoe kunnen wij jou helpen bij je online succes?

Stel ons je vraag

=

Wat levert het je op?

online lead generatie

Zet bezoekers om in leads

First things first: een lead is een online bezoeker die zijn of haar gegevens achterlaat op de website of een social mediakanaal. Door het achterlaten van gegevens zorgt een anonieme bezoeker ervoor dat je hem of haar kunt bereiken en dat de kans dat degene overgaat tot een aankoop aanzienlijk groter wordt. Daarnaast krijg je natuurlijk ook een steeds helderder beeld van je doelgroep.

Online leadgeneratie draait dan ook om het aantrekken van potentiële klanten. Alle activiteiten die jij uitvoert om in contact te komen met de bezoekers van je website vallen onder het kopje online leadgeneratie. Je wil dat bezoekers van je website zo getriggerd zijn door de oplossing die jij ze biedt, dat je interesse aanwakkert en ze aanzet tot actie: bijvoorbeeld het achterlaten van hun e-mailadres of het aanvragen van een offerte of afspraak.

Online leadgeneratie, onmisbaar?

Dankzij online leadgeneratie verzamel je gegevens van potentiële klanten zodat je tijdens het oriëntatie- en aankoopproces met hen kunt communiceren. Hierbij let je nog niet zo zeer op een directe transactie, het gaat namelijk om een complexer aankoopproces. De lead heeft in dit geval langer de tijd nodig om daadwerkelijk over te gaan tot een aankoop. 

Bij het vormgeven van succesvolle online leadgeneratie ligt de focus op het identificeren van consumenten en bedrijven die geïnteresseerd zijn in jouw aanbod. Wat de beste manier is voor jou, is geheel afhankelijk van je branche en je doelgroep. Online leads kun je onder andere binnenhalen door het inzetten van onlineadvertenties, organisch goed gevonden te worden (dankzij zoekmachineoptimalisatie) of door middel van het retargeten via social mediakanalen.

online lead generatie

Hoe zorgen wij voor jouw online leads?

Wat de ideale manier voor jouw onderneming is om online leadgeneratie in te zetten, verschilt dankzij verschillende factoren. Na het uitvoeren van een uitgebreide analyse van jouw bedrijf, de markt waarin die zich bevindt en de doelgroep, kunnen wij een sterke strategie opbouwen. Online leadgeneratie kent drie soorten:

Outbound
leadgeneratie

Overtuig de potentiële klant van jouw product of dienst dankzij het inzetten van onlineadvertenties. Deze advertenties worden enkel laten zien bij de secuur afgebakende doelgroep voor het beste bereik en de beste resultaten. De advertenties worden zo ingericht dat ze precies inspelen op de wensen en de behoeftes van de doelgroep.

Inbound
leadgeneratie

Inbound leadgeneratie draait om het bieden van de juiste content aan de juiste doelgroep, op het juiste moment. Vanuit eigen kracht, kennis en expertise creëer je relevante content waardoor de website op een organische manier wordt gevonden door de doelgroep. Zoekmachineoptimalisatie is hier het antwoord. De website wordt uitstekend gevonden op vooraf bepaalde zoekwoorden, zodat potentiële klanten je kunnen vinden en een offerte of afspraak aanvragen.

Marketing
automation

Marketing automation is een manier om je online marketing en campagnes automatisch te beheren door geautomatiseerd persoonlijke uitingen aan de juiste doelgroepen te tonen. Gebaseerd op de handelingen die een lead heeft gedaan naar aanleiding van een aanvraag, wordt er contact gezocht op de juiste manier. Zo zorg je voor contactonderhoud op de manier waarop de doelgroep aangeeft behoefte te hebben. Een zeer effectieve manier van automatisch communiceren.

De beste manier voor jou

Afhankelijk van je branche en doelgroep bepalen we welke kanalen we kunnen inzetten om leads te genereren. Er zijn diverse manieren mogelijk. Denk hierbij aan Google Ads, Facebook Advertising, Search Engine Optimization (SEO), LinkedIn Advertising en marketing automation. Nadat we hebben bepaald welke kanalen interessant zijn, analyseren we hoe deze het meest efficiënt ingezet kunnen worden, waar de kansen en de valkuilen zich bevinden en hoe we de resultaten kunnen blijven verbeteren.

Onze ervaren en gepassioneerde online marketeers stellen een uitgebreide strategie op om jouw bedrijf op de juiste manier van meer leads te kunnen voorzien. Vaak is het van belang dat bij een complete online leadgeneratie campagne en/of -strategie eerdergenoemde manieren gecombineerd worden voor een optimaal resultaat. Alles voor jouw online succes.

Bereik jouw doel. Met de juiste aanpak.

Heb je geen idee hoe jij in contact komt met potentiële klanten? Of vind je het lastig om te bepalen welke kanalen voor jou het beste zijn om in te zetten omdat je doelgroep zich daar bevindt? We gaan graag aan de slag met jou! Met rake content en succesvolle onlinecampagnes laten we jouw doelgroep overgaan tot actie. Dankzij ons duidelijke plan van aanpak en jouw doelstellingen, weten we precies waar we moeten zijn om jouw doelgroep te bereiken. Neem contact met ons op voor het maken van een vrijblijvende afspraak of het bespreken van de mogelijkheden. Wij toveren jouw doelgroep graag om in loyale klanten.

=