Online leadgeneratie

Wil jij (meer) online leads verzamelen? Dan is het belangrijk om hiervoor een strategie te bedenken. Bereik potentiële klanten en zorg ervoor dat een bezoeker op je website een lead wordt. Een bezoeker blijft een anonieme bezoeker totdat hij of zij gegevens achterlaat, dan wordt het een lead. Op welke manier je dat kunt doen is afhankelijk van je branche en doelgroep. Leads kun je generen door online advertenties in te zetten of door organisch goed gevonden te worden (zoekmachineoptimalisatie/SEO).

Wat is leadgeneratie?

Bij lead generatie draait het erom potentiële klanten aan te trekken. Het betreft alle activiteiten die gericht zijn op het in contact komen met je potentiële klanten. Je wil dat bezoekers van je website zo getriggerd zijn door de oplossing die je biedt, je ze aanwakkert tot interesse en aanzetten tot actie: Het achterlaten van hun mailadres of het aanvragen van een offerte.

Waarom leadgeneratie?

Met lead generatie verzamel je gegevens van potentiële klanten met als doel met hen te communiceren tijdens het oriëntatie- en aankoopproces. Bij leadgeneratie focus je je niet op een direct transactie, omdat het om een complexer aankoopproces gaat. De lead heeft langer nodig om daadwerkelijk tot aankoop over te gaan. De focus bij leadgeneratie ligt op het identificeren van consumenten of bedrijven die geïnteresseerd zijn in je aanbod.

Het generen van leads kan op verschillende manieren

Manieren om leads te generen

Middelen om leads te genereren zijn als volgt: Google Ads, Facebook Advertising, Search Engine Optimization (SEO), LinkedIn Advertising, marketing automation. Bij een complete leadgeneratie campagne en/of -strategie worden vaak meer van eerdergenoemde middelen gecombineerd ingezet voor een optimaal resultaat.
Online leadgeneratie uitbesteden?

Wil jij graag in contact komen met potentiele klanten, maar weet je niet zo goed hoe? Of vind je het lastig om te bepalen welke kanalen voor jou het beste zijn om in te zetten omdat je doelgroep zich daar bevindt? We gaan graag aan de slag met jou! We kunnen werken aan de inbound marketing als er nog veel te halen valt op het gebied van content. Wil je juist de kwaliteit van je leads verbeteren? Neem dan contact op, wij helpen je graag!

Deze website is beveiligd met reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Algemene voorwaarden zijn van toepassing.