Blog

13/05/2021

Wat kun je met de nieuwe LinkedIn functie: Creator Mode?

LinkedIn is al langere tijd onderweg om een van de belangrijkste sociale platformen te worden voor bedrijven. Niet alleen vanwege de zakelijke markt die zich er constant beweegt, ook vanwege de mogelijkheden die LinkedIn steeds meer aanbiedt. Daar wordt weer een nieuw hoofdstuk aan toegevoegd met de komst van LinkedIn Creator Mode. Maar wat is het en wat doet het?
22/04/2021

Niets is zo overtuigend als social proof

Moet ik een product nu wel of niet kopen? Is dit wel de juiste keuze? Vragen waarmee mensen zitten in de fase voordat ze overgaan tot een aankoop. Dan is het belangrijk om net dat juiste zetje te geven en je bezoeker te overtuigen. En wat is er nou overtuigender dan een hele groep mensen die aangeeft dat je het moet kopen? Dat is precies wat social proof doet en waarom het een cruciaal onderdeel is van je landingspagina. Hoe dat allemaal in zijn werk gaat? Dat leggen we je uit.
08/04/2021

Converterende content, de geheimen van het vak

Verkopen, het uiteindelijke doel van iedere ondernemer. Uiteindelijk is je website of je webshop daar toch op gericht en moeten alle puzzelstukjes leiden tot die aankoop. Wat die aankoop precies inhoudt maakt niet uit, je content is hierin cruciaal. Maar hoe werkt dat dan, converterende content? Wij leren je de lezer over te halen tot die ene (of meerdere) conversie, met behulp van de geheimen van echt goede converterende content.
01/04/2021

Meet het effect van de branding-campagne van jouw bedrijf

Je wil natuurlijk zeker weten dat jouw branding-campagne werkt. Tot voor kort was het lastig om dit te achterhalen, maar met Performance Based Branding (PBB) komt daar verandering in.
25/03/2021

Deze online verdienmodellen halen geld uit je website

Het is iets dat vaak in je hoofd zit, maar je weet niet waar je moet beginnen: het vinden van online verdienmodellen voor je website. Er eentje bouwen is één, maar hoe zorg je ervoor dat je site ook wat oplevert? Zeker in een tijd waarin je inkomsten achter kunnen lopen, is het slim te zoeken naar andere manieren om geld te verdienen. Dus: hoe maak je van je website een community waar mensen iets aan uit willen geven?
19/03/2021

Tips voor een geslaagde marketingstrategie

Niet elke marketingstrategie levert het resultaat op dat je wenst. Dat lijkt misschien logisch, maar dit is vrijwel altijd te voorkomen! Als je weet wat je aan het doen bent, heeft jouw strategie namelijk veel meer kans van slagen.
11/03/2021

Geef als merk houvast aan jongeren

Veel merken willen het, maar slechts weinigen krijgen het voor elkaar: jongeren bereiken. Jonge doelgroepen zijn natuurlijk de toekomst, maar hoe bereik je deze? En moet ieder bedrijf dat eigenlijk wel willen?
04/03/2021

Zo kan jij met Clubhouse strategisch je producten marketen

Misschien heb je er wel van gehoord: de nieuwe app Clubhouse verovert social media met grote audio calls die alleen maar te volgen zijn als je er live bij bent. Maar wist je al dat je deze app heel goed kan gebruiken als vernieuwende manier om je producten te marketen? In dit blog leggen we uit hoe je inspeelt op deze zeer nieuwe ontwikkeling.
25/02/2021

Zo scoor je met je zoekwoordanalyse

Klanten gaan je pas vinden wanneer jij weet waar ze aan denken. En dus ook weet waar ze op zoeken. Hoe je het best in het hoofd van je potentiële klant kruipt, lees je in dit blog.
18/02/2021

Webdesign met structuur laat je klant makkelijk navigeren

Niks is vervelender voor je klant dan een webdesign zonder structuur. Zolang je klant niet makkelijk op je website kan navigeren, zal deze je bedrijf snel links laten liggen. Investeren in goed en gestructureerd webdesign is dus belangrijk.
11/02/2021

Meet je populariteit met een sentimentanalyse

Het herkennen van sentiment is belangrijk als je wil weten hoe populair je bedrijf is op sociale media. Hoe reageren jouw klanten op de content die je post op sociale media? Om daar goed op in te kunnen spelen, moet je een sentimentanalyse maken. Lees deze blog om erachter te komen hoe je dat precies doet.
05/02/2021

Bereik je klant beter met Facebook doelgroepen

Om een advertentie het beste effect te laten hebben, moet je een groot publiek bereiken. Facebook-marketing is daarvoor een heel goede manier. Je kan je advertenties targeten op veel verschillende doelgroepen.
28/01/2021

Zet dit jaar in op lokale marketing!

Lokale marketing is relevanter dan ooit. Door nieuwe technologieën kan je dit jaar de doelgroepen uit jouw omgeving veel beter targeten. In dit blog leggen we uit waarom lokale marketing meer interactie oplevert dan een landelijke strategie.
21/01/2021

Deze online marketing trends van 2021 moet je in de gaten houden

Wil je ook in 2021 je concurrenten voor blijven met goede online marketing? Lees dit blog dan goed door: in het nieuwe jaar zijn er veel trends waarmee je online aandacht kan vragen voor je bedrijf. Deze ontwikkelingen moet je in de gaten houden.
14/01/2021

Zo schrijf je de perfecte nieuwsbrief voor je klanten

Nieuwsbrieven sturen via e-mail verleden tijd? Zeker niet! Het is nog altijd een goede manier om je klanten direct te bereiken. Voor zaken checken ze vaak hun mail en dan is het jouw taak om ze tussendoor te voorzien van handige informatie. Maar hoe schrijf je een moderne nieuwsbrief die goed gelezen wordt door je klanten?
07/01/2021

Blijf relevant met de inhaakkalender!

Niet iedere ondernemer heeft ervan gehoord, maar het is een belangrijk hulpmiddel voor je marketing: de inhaakkalender. Om relevant te blijven, moet je content up to date zijn. Dat kan alleen wanneer je altijd op de hoogte bent van relevante onderwerpen om op in te haken.
31/12/2020

Val op met aandachtsmarketing

Als bedrijf moet je niet alleen aandacht geven aan je klanten, maar je moet er ook voor zorgen dat ze aandacht willen geven aan jou! Dat doe je door op te vallen tussen alle andere bedrijven in jouw branche. Caramelo Media kan je met gerichte marketing helpen boven je concurrenten uit te stijgen.
24/12/2020

Meer bereik: dezelfde content op meerdere kanalen

Je bedrijf moet een groot bereik hebben om te scoren bij je doelgroep. Daarom is het slim om op verschillen contentkanalen aanwezig te zijn. Content die je maakt, publiceer je daarom niet alleen op je website, maar ook op Facebook, Instagram en in een nieuwsbrief. Zolang het kanaal maar relevant is voor je doelgroep.
17/12/2020

Leg contact met WhatsApp-marketing

WhatsApp speelt een steeds belangrijkere rol in de marketingstrategie van bedrijven. En dat is niet zo vreemd: dagelijks worden er 65 miljard appjes via de berichtendienst verstuurd. Adverteren via WhatsApp levert je bedrijf dus veel aandacht op. Daarom is het niet geheel verrassend dat de app volgend jaar een betaalde advertentie-functie voor adverteerders introduceert. Maar nu is het ook al mogelijk om via WhatsApp aandacht te vragen voor de services van jouw bedrijf.
10/12/2020

Maak een marketingplan voor 2021!

Het vreemde jaar 2020 is bijna afgelopen, waardoor het weer tijd is voor je bedrijf om vooruit te kijken. In dit nieuwe jaar kan je een frisse start maken en kansen grijpen. Met een goede marketingcampagne maakt jouw organisatie in 2021 een comeback!
03/12/2020

Selfiemarketing helpt je online strategie verbeteren

Dat een goede contentstrategie meer kliks op je website oplevert is bekend. Maar wist je dat je tegenwoordig ook bezoekers kunt trekken met selfies? Deze selfiemarketing is in opkomst en enorm effectief.
26/11/2020

Opkomst van c-commerce

Klanten houden van een op maat gemaakte ervaring. Dat verhoogt de kans dat ze overgaan tot een aankoop. De gedachte achter dit gedrag brengt een nieuwe verschuiving met zich mee die steeds meer naar de voorgrond treedt: c-commerce. Deze manier van sales is flink in opkomst en kan jouw bedrijf zomaar een impuls geven. Maar houdt het precies in en hoe werkt het?
19/11/2020

Social selling via LinkedIn

LinkedIn is gemaakt voor zakelijke wereld, maar dat maakt het geen standaard salesplatform zoals Facebook dat voor de consumenten is geworden. Toch kun je LinkedIn zeker wel inzetten voor je bedrijf. Het draait echter voornamelijk om je zichtbaarheid en de connectie die je aangaat. Dat maakt LinkedIn het platform voor social selling. Maar wat is dit en hoe gaat dit jou resultaat opleveren?
12/11/2020

Rebelse denkwijze voor creatieve content

Creativiteit zorgt voor betere content, maar wanneer is de laatste keer dat jij echt creatief bent geweest met het creëren van je content? Gebaande paden, vuistregels, de druk van presteren, het kan allemaal in de weg gaan zitten van je creativiteit. Weg dus met de belemmeringen en tijd voor een denkwijze die echt zorgt voor creatieve content. Daarvoor moeten we wel wat standaardgedachtes loslaten.
05/11/2020

Wat voor beeldmateriaal scoort op Social Media?

Beeld gaat boven tekst, dat is een gouden regel op sociale media. Maar nu iedereen op de visuele toer gaat moet je toch onderscheidend kunnen blijven. Wat voor beeldmateriaal laat mensen even stilstaan? Met welke visuele content ga jij je conversies verhogen? Met andere woorden: wat voor beeldmateriaal scoort op Social Media?
29/10/2020

5 fases van contentmarketing

Het is een belangrijk onderdeel van je marketingmix en bepaalt grotendeels hoe mensen jouw bedrijf zijn: je content. Het vertellen van jouw verhaal kan op verschillende manieren, van blogs tot video’s en complete whitepapers. Maar ga je ervoor zorgen dat het past bij jouw bedrijf en jouw doelgroep aanspreekt? Daarvoor moet je stap voor stap werken aan goede content. We nemen je mee in de 5 fases van contentmarketing.
22/10/2020

Verkoopt je website niet? Kijk eens naar je tekst!

Barst jouw website van de bezoekers maar blijft de teller van de conversies onder het gewenste niveau hangen? Dan is het dringend tijd om eens naar de content van je website of webshop te kijken. Want met de juiste schrijfwijze krijg jij iedereen zover om het winkelmandje te vullen en af te rekenen. Dus verkoopt jouw website niet? Tijd om het notieblok erbij te pakken.
13/10/2020

Succes behalen met LinkedIn Ads

Adverteer jij al via LinkedIn? Ondanks dat het de ideale mogelijkheid is om jouw zakelijke doelgroep te bereiken wagen veel bedrijven zich er niet aan vanwege te hoge kosten of te laag rendement. Maar met een goede marketingstrategie is de advertentieomgeving van LinkedIn een unieke kans. Wij leiden je graag van koude acquisitie naar een loyale klant via LinkedIn Ads.
06/10/2020

Visuele SEO verhalen met Google Web Stories

Na Instagram, Facebook en zelfs LinkedIn is er een nieuw platform dat de opkomst van Stories niet meer kan ontwijken: Google. De Google Web Stories belooft de nieuwste mogelijkheid om jouw verhaal te delen te worden. Zeer aantrekkelijk en heel interessant voor je SEO, maar hoe werkt het en wat moet je doen om jouw Story SEO proof te maken?
01/10/2020

Vernieuwingen op LinkedIn

Eens in de zoveel tijd is het weer zover, dan besluit een platform de boel weer om te gooien. Het gebeurt bij alle social media kanalen en dit keer is LinkedIn aan de beurt. Niet alleen de vormgeving kreeg een frisse update, maar ook qua instellingen en ook qua tools is er het een en ander veranderd. Genoeg reden dus om te kijken welke vernieuwingen interessant zijn en hoe je daarmee je voordeel kan doen.