96% van de Nederlands is actief op Social Media en besteedt daar zo’n 98 minuten per dag aan. Dus ook jouw doelgroep is hier te vinden! Met Social Media Marketing kun je jouw doelgroep aanspreken die je anders niet kunt bereiken. Target op specifieke kenmerken, zoals interesses, locatie en demografische eigenschappen. Toon relevante advertenties aan je doelgroep en verhoog je engagement.
Facebook marketing
Binnen Facebook kun je heel gericht adverteren bij op jouw doelgroep.
Lees meer
Instagram marketing
Instagram is een perfect platform voor branding en meer naamsbekendheid.
Lees meer
LinkedIn marketing
LinkedIn is het kanaal waar je terecht kunt met een business to business model.
Lees meer
Waarom Social Media Marketing?
- Maak jezelf zichtbaar
- Verhoog de klantloyaliteit
- Target op specifieke doelgroepen
- Behaal conversies
Maak jezelf zichtbaar; bereik mensen die je normaal niet bereikt
Bij Social Media Marketing kun jij de eerste stap zetten om jezelf zichtbaar te maken bij jouw doelgroep. Je hoeft niet te wachten totdat iemand op zoek gaat naar jouw dienst (zoals bij SEO en SEA), maar je kunt zelf het voortouw hierin nemen. Daarnaast kun je werken aan je naamsbekendheid en zou jouw merknaam vergroten. Laat jouw doelgroep weten dat je bestaat!
Verhoog de klantloyaliteit
Social Media is niet alleen bedoeld om klanten naar je toe te trekken, maar ook om je klanten te behouden. Ga het gesprek aan met je volgers, creëer interactie en verhoog zo de klantloyaliteit. Ook webcare is hier een belangrijk onderdeel van. Klanten zijn op zoek naar korte lijntjes en willen even snel een berichtje sturen; speel hierop in en geef de inbox op je socials een even hoge prioriteit als je de mails in de mailbox.
Target op specifieke doelgroepen
Je wil jezelf laten zien op Social Media, maar dat doe je natuurlijk niet zomaar; hiervoor stel je een duidelijke strategie op, zodat je ook de juiste mensen bereikt: Mensen waarvan het heel waarschijnlijk is dat zij geïnteresseerd zijn in jouw producten/diensten. Daarom zetten wij verschillende campagnes op die elk gericht op een duidelijk omkaderde doelgroep. Denk hierbij aan kenmerken, zoals locatie, interesses en/of demografische eigenschappen.
Conversies behalen op Social Media door remarketing
Heeft er net iemand jouw product of dienst bekeken maar geen aankoop gedaan? Met remarketing geef je net dat extra zetje om over te gaan tot conversie bij de doelgroep die al interesse heeft getoond in je bedrijf. Laat iemand weer het product of de dienst zien dat hij al op jouw website heeft bekeken.
De voordelen van Social Media
- Bereik mensen die je normaal niet bereikt. Afwachten totdat mensen op zoek gaan naar jouw dienst of product? Bij Social Media hoeft dat niet, hier kun jij zelf de eerste stap zetten.
- Je kiest heel specifiek je doelgroep. Hierdoor laat je alleen advertenties zien aan mensen die relevant zijn voor jou.
- Er is altijd een passend kanaal. Op Instagram is branding bijvoorbeeld fantastisch, LinkedIn is goed voor B2B en Facebook juist weer voor B2C. Pas eenvoudig de kanalen toe die relevant zijn voor je bedrijf en je doelstellingen.
- Verhoog conversies door remarketing. Target op mensen die al eens je website hebben bezocht en motiveer hen hiermee een aankoop te doen (of die nou in vorm van een product of een dienst is).
Social media marketing uitbesteden? Dit is onze werkwijze!
Een goede social media strategie is van belang voordat je aan de slag kunt. Waar zit jouw doelgroep? Welke kanalen kunnen het best ingezet worden? Wil jij je social media uitbesteden? Dan gaan wij als volgt aan de slag:
01
Kennismaking en doelstellingen
Allereerst maken we natuurlijk graag kennis met jou! Wie ben je, wat doe je en waar wil je naar toe? Aan de hand van een vrijblijvend kennismakingsgesprek bepalen we wat je doelen zijn en welke strategie hiervoor nodig is.
02
Onderzoek
We doen onderzoek naar jouw branche en doelgroep en stellen al je social media kanalen in, zodat we daarna meteen aan de slag kunnen.
03
Strategie
Aan de hand van je doelstelling(en) en onze onderzoeken bepalen we de strategie die we gaan inzetten.
04
Uitvoering
Nu is het tijd om het visueel te maken! We bepalen de campagnestructuur, de exacte doelgroep en maken de verschillende advertenties die we gaan inzetten. Je krijgt hier uiteraard een voorbeeld van te zien, zodat je weet welke advertenties er aanstaan.
05
Live
*Tromgeroffel*: campagnes gaan van start en de advertenties worden aan de verschillende doelgroepen weergegeven.
06
Analyseren en optimaliseren
We houden je advertenties nauwlettend in de gaten en analyseren de data die wordt verzameld. Door deze data weten we op den duur nog beter wat er wel en niet werkt voor jouw doelgroep.
Wat doet een Social Media Marketing bureau?
Wij nemen alles uit handen voor je betreft social media advertenties. Concreet houdt dit het volgende in:
- Het opstellen van een social media strategie
- Het instellen van de social media kanalen indien nodig
- Campagne opzetten en optimaliseren
- Het advertentiebudget beheren
- Resultaten analyseren en verbeteren
- Advies geven over je social media marketing
Social Media Marketing uitbesteden?
Heb jij geen idee waar je moet beginnen met je Social Media Marketing? Ben je bang om te investeren in Social Media en dat het je dan vervolgens niets oplevert? Of heb je misschien al eens geadverteerd maar zag je geen resultaat? Besteed het dan uit!
Social Media marketing is heel leuk om te doen (vinden wij), interessant om te analyseren en na een tijdje winstgevend, maar dan moet je er wel voldoende tijd in steken. We hebben al vele campagnes voor diverse bedrijven en doelgroepen gedraaid en weten als geen ander waar de kansen (en valkuilen) liggen. Zo kun jij je richten op je bedrijfsvoering en wij op het binnen halen van leads en/of aankopen.