Rebelse denkwijze voor creatieve content

Creativiteit zorgt voor betere content, maar wanneer is de laatste keer dat jij echt creatief bent geweest met het creëren van je content? Gebaande paden, vuistregels, de druk van presteren, het kan allemaal in de weg gaan zitten van je creativiteit. Weg dus met de belemmeringen en tijd voor een denkwijze die echt zorgt voor creatieve content. Daarvoor moeten we wel wat standaardgedachtes loslaten.

Resultaat is mooie bijkomstigheid

In marketing draait alles om resultaat, dus dat is met je content niet anders. Levert het niks op? Dan is het niks waard. Met die gedachtegang kun je nooit iets uitproberen om te kijken of het werkt, want ook als het niks oplevert kun je er waardevolle informatie uithalen. Haal de blokkade van het moeten presteren weg en ga voor creatieve onderwerpen of probeer eens wat anders uit. Wordt het veel gedeeld en klikken mensen door? Dat is dan een mooie bijkomstigheid.

Inhoud uit het veld

Jij bent verantwoordelijk voor de content, dus jij bepaalt. Wie is hier nou de contentmarketeer? Met zo’n instelling kun je de creativiteit wel gedag zeggen. Laat je inspireren vanuit het veld. Praat met collega’s en klanten en laat hun het verhaal vertellen. Dat jij het in een mooie vorm giet is uiteraard wel aan jou, maar hou niet het alleenrecht op het bepalen van de inhoud, want dat beperkt.

Verander, constant

Wat goed is, is goed. Dus dat blijven we maar doen. Dodelijk voor je creativiteit en bovendien nogal achterhaald. Online verandert alles constant, dus als jij hierin niet meegaat loop je achter. Stilstaan is achteruitgang wordt dat genoemd. Dus blijf experimenteren en op zoek gaan naar die nieuwe kansen voor je content. Zo voorkom je dat je stil komt te staan en uiteindelijk wordt ingehaald.

Waarde boven snelheid

Jouw content moet kort en snel zijn want anders nemen mensen de moeite niet om het te lezen. Het moet bovendien snel wat opleveren. Die drang naar snelheid kost je creativiteit de kop. Bovendien draait het veel meer om waardering. Als jij wat te interessants te melden hebt nemen mensen de tijd om het te lezen. Bovendien ben je niet binnen twee stappen bij de finish, dus neem je tijd en ontdek wat jouw bedrijf nodig heeft.

Wees creatief

Wil jij ook je content voorzien van nieuwe impulsen en de creativiteit omhoog brengen? Laat dan de bekende stokpaardjes los en bekijk hoe je tot nieuwe content kan komen. We helpen je graag met de creatie van creatieve content. Benieuwd wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Kom eens langs dan bespreken we de mogelijkheden voor jouw groei.