27/06/2019
Hoe maak je content conversiegericht?
Bijna iedere ondernemer weet inmiddels dat content belangrijk is voor je bedrijf, bijvoorbeeld om gevonden te worden in Google of om de bezoekers van je website te laten weten hoeveel kennis van zaken je wel niet hebt. Maar uiteindelijk wil je van die bezoekers klanten maken. Dus moet je content ook conversies opleveren. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Daarom bieden we bij deze een hulpsteuntje aan: de PAS-formule.
29/05/2019
Waarom schrijven we blogteksten?
Heel veel personen en bedrijven schrijven blogteksten en dat is niet voor niets. Het is een echte aanvulling op de SEO-teksten en webteksten en doe je het goed, dan kan het zomaar eens meer websiteverkeer en andere voordelen opleveren. Hoe dat zit? We vertellen er meer over.
23/05/2019
Webteksten schrijven: waarom en hoe?
Webteksten vormen een heel belangrijk onderdeel binnen je website. Wat zijn webteksten precies en waarom is het belangrijk om deze goed te schrijven?
16/05/2019
SEO-teksten schrijven: waarom en hoe?
Wat zijn SEO-teksten precies en waarom is het belangrijk om deze teksten te schrijven? Dat leggen we je graag uit.
09/05/2019
Schrijven voor de doelgroep of voor google?
Schrijven we teksten voor de doelgroep of voor Google? Enerzijds wil je goed gevonden worden, anderzijds wil je goed leesbare teksten creëren die relevant zijn voor de doelgroep. Wat is dus belangrijker? Een goede SEO-tekst of een aantrekkelijk verhaal voor de lezer?
02/05/2019
Scoren in Google? Doe zoekwoord onderzoek
Een gedegen en uitgebreid zoekwoord onderzoek staat aan de basis van SEO en is de eerste stap naar een goede vindbaarheid. De website dient dus voor de juist zoekwoorden geoptimaliseerd te worden.
25/04/2019
Zoekwoorden op logische plekken op je website
Voordat de website goed vindbaar is voor het grote publiek, gaan hier een hoop stappen aan vooraf. Een belangrijke stap is zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd (Search Engine Optimization). Eén van de onderdelen van SEO is het plaatsen van zoekwoorden op logische plekken op je website. Hoe zit dat?
18/04/2019
Maak de website gebruiksvriendelijk
Wat voor soort website je ook hebt, het is belangrijk dat deze gebruiksvriendelijk is. Is dit niet het geval, dan zijn de bezoekers net zo snel weer weg. In deze blog lichten we een paar belangrijke aspecten toe die een website gebruiksvriendelijk maken.
11/04/2019
Verschillende soorten websites
In onze vorige blog legden we het belang uit van het hebben van een goede website. Dat zorgt onder meer voor een betere vindbaarheid en een goed digitaal visitekaartje. Je wilt echter ook dat de website een duidelijke functie heeft, zodat deze optimaal kan bijdragen aan jouw bedrijfsdoel. In dit blog leggen we daarom de meest voorkomende websites uit.
04/04/2019
Het belang van een goede website
Of je nu mensen wilt informeren of producten en diensten wilt verkopen, een goede website verhoogt de vindbaarheid aanzienlijk, geeft een visitekaartje af en is een heus communicatiemiddel. Toch wordt het belang van een goede website helaas nog steeds onderschat. Daarom leggen we je in dit blog het belang van een goede website uit.
28/03/2019
Zakelijk bloggen? Maak deze fouten niet!
Bedrijven worden meer en meer een eigen uitgever en er is dan ook een overschot aan content te vinden. Kun je als B2B-bedrijf nog opvallen tussen al die content? Zeer zeker! Zakelijke klanten nemen vaker weloverwogen beslissingen dan consumenten. Ze hebben dus een grotere en vooral andere behoefte aan informatie. Focus dus op de doelgroep die oprecht geïnteresseerd in je is.
21/03/2019
Zo ga je tóch met marketing aan de slag!
Heb je een klein bedrijf en heb je zodoende geen marketeer in dienst of kun je er simpelweg geen in dienst nemen? Niets van je laten horen is in ieder geval geen optie. Een aantal marketingactiviteiten kun je zelf goed met je team oppakken. Maar hoe bepaal je wat je dan precies gaat doen? En hoe houd je dat ook goed vol?
14/03/2019
Voordelen LinkedIn bedrijfspagina
De meeste bedrijven vergeten een LinkedIn bedrijfspagina aan te maken. Veel bedrijven laten hierdoor kansen liggen. Het is een handig social media platform waar je als bedrijf voordelen uit kunt halen. Benieuwd welke dat zijn?
07/03/2019
Vul de contentkalender!
Om je fans blijvend aan je te kunnen binden, is het belangrijk om vaak van jezelf te laten horen. Je fans controleren regelmatig of je nieuwe, verse content uitbrengt. Doe je dit te weinig of niet structureel, dan krijg je losse flodders zonder inhoud en hebben je fans geen rede meer om je te volgen. Zorg daarom voor een goede invulling van je contentkalender.
28/02/2019
De kracht van emoji’s
Door Facebookgebruikers worden er dagelijks honderden miljoenen emoji’s verzonden. Emoji’s zijn hiermee niet meer weg te denken uit onze online communicatie en kunnen een ware aanvulling zijn voor je (commerciële) boodschap. Maar waarom en hoe gebruik je ze als merk?
21/02/2019
Instagram: hashtags vinden en gebruiken
Instagram is het sterkst groeiende social media platform. Bedrijven moeten hun peilers dus niet alleen richten op Facebook, maar ook op Instagram. Een belangrijk aspect in Instagram berichten is het gebruik van hashtags. Een goed gebruik ervan kan leiden tot meer bereik, interactie en (nieuwe) volgers. Maar wat zijn hashtags precies en hoe gebruik je het?
14/02/2019
Content marketing voor lokale ondernemers
Steeds meer ondernemers hebben door dat je met slechts één communicatiekanaal de klant maar lastig aan je kunt binden. Verschillende kanalen moeten elkaar in deze tijd versterken en een effectieve content marketing strategie wordt hierin steeds belangrijker. Doe je dit goed, dan heeft dit vele voordelen voor een lokale ondernemer. Benieuwd welke dat zijn?
07/02/2019
Het verschil tussen een webtekst, SEO-tekst en blog
Als een websitebezoeker niet snel kan vinden wat hij zoekt, is hij ook snel weer weg. Goede teksten kunnen op iedere website het verschil maken. Vaak zijn dit SEO-teksten, webteksten en zelfs blogs. Maar waar gebruik je het precies voor? En wat is het verschil?
31/01/2019
Facebook-bericht promoten of adverteren?
Met Facebook kun je producten en diensten onder de aandacht brengen bij huidige en potentiële klanten. Maak je hierbij wel eens gebruik van de diverse advertentiemogelijkheden die Facebook biedt? Op Facebook kun je een bericht promoten of een advertentiecampagne inzetten. Wanneer doe je wat? En wat werkt eigenlijk beter? Je leest het hier.
24/01/2019
De ROI van social media
ROI, Return On Investment, is onder social media marketeers een veelbesproken onderwerp. 55 procent van de social marketeers maakt zich namelijk druk om het rendement van social media. Dat komt omdat vaak alleen conversie of sales gezien wordt als ROI. ROI wordt dus verkeerd gedefinieerd, wat zowel de doelgroep als het eigen bedrijf niet ten goede komt. Wat gaat er precies mis? En wat te doen?
17/01/2019
Geheimen van verleiding: deel 2
Robert Cialdini bedacht zes wetenschappelijk onderbouwde verleidingstechnieken uit de sociale psychologie. Je kunt ze goed toepassen op alle marketingactiviteiten, om de aanzet tot actie te verhogen. We leggen je de technieken autoriteit, schaarste en sympathie uit.
10/01/2019
Geheimen van verleiding
Hoe kun je de conversies verhogen uit alle online marketingactiviteiten die je doet? Dat kan met een paar slimme tips uit de sociale beïnvloeding. Robert Cialdini bedacht zes verleidingstechnieken uit de sociale psychologie, die ook nog eens goed toepasbaar zijn op alle online marketing activiteiten. Ken je zijn technieken niet? We leggen je de eerste drie technieken uit.
03/01/2019
Tips voor het schrijven en promoten van je blog
Een blog schrijven hoeft niet altijd moeilijk te zijn. Jij als ondernemer kent je markt, je weet wat er speelt, wat de veranderingen zijn en waar de behoeftes liggen. In combinatie met een goede schrijfvaardigheid en een paar slimme tips kun je zelf eens proberen je eigen blogs te schrijven en te promoten.
20/12/2018
Retargeting op Facebook
De grootste ergernis van online verkopers? Een grote hoeveelheid toevoegingen aan winkelmandje zonder uiteindelijke conversies. Uit onderzoek blijkt maarliefst 75% weg te klikken terwijl er producten in het winkelmandje klaarstaan om gekocht te worden. Hoe krijg je ze dan over die laatste drempel? Met behulp van retargeting. Zo kun je de twijfelaars die het winkelmandje vullen en wegklikken over de streep trekken door ze nogmaals mee te nemen in jouw merkbeleving. Facebook biedt de optimale mogelijkheid en wij leggen uit waar je op moet letten.
13/12/2018
Beginnen met Instagram Ads
Zoek jij nog nieuwe mogelijkheden om je online marketing succesvol uit te breiden of nieuw leven in te blazen? Dan wordt het tijd om gebruik te gaan maken van de advertentiemogelijkheden op Instagram. De kansen zijn groot op dit snel ontwikkelende platform en het adverteren is naast het beheren van een eigen bedrijfspagina een extra manier om jouw bedrijf in de markt te zetten. Wij helpen je graag op weg met het opstellen van jouw eigen Instagram advertentie.
06/12/2018
Ontwikkelingen voor SEO
Het is en blijft een belangrijke marketingtool voor alle bedrijven: het gebruik van SEO. Ook al wordt er veel geroepen dat het steeds minder waarde heeft, Google blijft een belangrijke tool om je bereik te vergroten. Dus is het belangrijk om je SEO te blijven optimaliseren. Daar gaven we je eerder al wat tips voor, maar met alle nieuwe mogelijkheden is het belangrijk scherp te blijven. Maak kennis met de nieuwe ontwikkelingen en blijf scoren met jouw SEO!
29/11/2018
Hoe overleef je de feestdagen?
Het is weer bijna zover, de grote feestmaand staat voor de deur. Dat betekent familie, gezelligheid, maar ook veel drukte. Want het is ook een periode waarin je als ondernemer flink kunt scoren, als je de juiste keuzes maakt. Dus ga jij met een knaller het jaar uit, of laat je het volledig liggen tijdens de laatste loodjes? Wij helpen jou graag om van december een topmaand te maken. Maar hoe kom je die feestdagen nu goed door?
22/11/2018
Interactieve e-mails
E-mail is nog altijd een van de meest gebruikte marketingkanalen. Uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2018 bleek dat 94% van Nederland staat ingeschreven op e-mail nieuwsbrieven en zelfs 72% wel eens koopt aan de hand van een webshop e-mail. De uitgelezen mogelijkheid dus om je doelgroep te bereiken en binden. Maar hoe zorg je ervoor dat je e-mail er bovenuit steekt ten opzichte van die talloze mailtjes? Interactie is het sleutelwoord. Wij vertellen je hoe je dit het beste kunt doen.
15/11/2018
De heilige graal: hoe bereik je jongeren?
Ze zijn verslaafd aan hun smarthpone, zijn altijd en overal online en willen alles vastleggen. Jongeren zijn een kansrijke doelgroep, maar wel een zeer lastige doelgroep. Om er daadwerkelijk wat uit te halen moet je ze eerst begrijpen, weten wat ze willen en hoe ze dingen ervaren. Pas dan kun jij die heilige graal tot je nemen, die je leidt naar veel bereik en betrokkenheid onder de meest aanwezige groep als het gaat om online. Wij helpen je graag deze groep te doorgronden.
08/11/2018
Geheim van sterke content
Iedereen is op zoek naar die ene post op Facebook of Instagram, die bakken met likes oplevert, jouw doelgroep naar je toe trekt en zorgt voor conversie. Maar net zoveel mensen lopen tegen een gebrek aan resultaat aan, waardoor er wordt gesproken van een mislukte post. Er zijn echter manieren om te zorgen voor goedlopende content. Het geheim is even simpel als lastig voor iedere copywriter. Wij leggen je graag uit hoe jij voortaan met sterke content komt.