E-commerce strategie

Heb jij een webshop, maar heb je nauwelijks bezoekers? Of wordt de webshop wel bezocht, maar haal je er geen of nauwelijks omzet uit? Ga dan voor een gedegen e-commerce strategie! Wij helpen je graag bij de vertaalslag van bedrijfsstrategie naar een online aanpak.

Wat kan een goede e-commerce strategie voor jou opleveren?

Kwalitatieve bezoekers naar je webshop

De eerste stap van een succesvolle webshop is het behalen van kwalitatieve bezoekers. Hiervoor is het belangrijk om je doelgroep in kaart te brengen. Waar bevinden jouw potentiële klanten zich? Via welke kanalen kunnen we deze bereiken en wat vinden ze belangrijk?

Het bereiken van de juiste doelgroepen kan op verschillende manieren. Aan de hand van je bedrijfsdoelstellingen, de branches en je concurrenten kijken wij welke kanalen voor jou het meest interessant zijn. Denk hierbij aan Zoekmachineoptimalisatie (SEO) en Google Ads Search, maar ook aann Google Ads Shopping en/of Social Media Marketing. Google Mijn Bedrijf kan hier bijvoorbeeld ook een grote bijdragen aan leveren. Steeds meer klanten geven namelijk de voorkeur aan een bedrijf in de buurt. Door een combinatie van deze kanalen in te zetten kunnen we jouw doelgroep naar de webshop krijgen.

Bezoekers omzetten naar klanten

Als we dan eenmaal kwalitatieve bezoekers op je webshop hebben gekregen is het doel natuurlijk om je omzet te verhogen. Dit doe je  niet alleen door conversies te genereren, maar ook door de conversiewaarde te verhogen of terugkerende aankopen te realiseren. Zo vergroot je niet alleen je klantenbestand maar behoud je deze ook.

Om van bezoekers klanten te maken is het belangrijk om inzicht te krijgen in het gedrag van de bezoekers op je website. Waar zijn ze naar op zoek? Welke pagina’s bekijken ze en vooral, hoe verloopt het proces van websitebezoeker tot aankoop? Deze customer journey maken we inzichtelijk om te bekijken welke stappen worden doorlopen. Door dit proces vervolgens te optimaliseren brengen we een potentiële klant daadwerkelijk tot aankoop.

Terugkerende bezoekers bereiken

Bij je e-commerce strategie besteden we niet alleen aandacht aan nieuwe bezoekers, maar ook aan terugkerende bezoekers of zelfs terugkerende klanten. Een bezoeker die de webshop heeft bekeken maar deze verlaat zonder aankoop te doen is namelijk voor je e-commerce zeer interessant. Retargeting met behulp van dynamische productadvertenties is in zo’n geval een optie om bezoekers over de streep te trekken. Daarnaast kun je bezoekers die al wel een aankoop hebben gedaan opnieuw benaderen voor bijpassende producten. Is de aankoopfrequentie niet hoog genoeg om te investeren in herhaalaankopen? Benader je klanten dan voor het achterlaten van een review of het geven van een beoordeling. Dat helpt je weer nieuwe klanten over de streep te trekken.

Wil jij weten welke e-commerce strategie het beste voor jou bedrijf is?

Wil jij meer resultaat uit je webshop halen en zorgen voor meer aankopen? Wij helpen je graag aan meer conversies met een hogere conversiewaarde door de juiste doelgroep op je webshop te krijgen. Neem contact met ons op om te bepalen waar de kansen liggen voor jouw e-commerce strategie!

Deze website is beveiligd met reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Algemene voorwaarden zijn van toepassing.