E-commercestrategie

Heb jij een webshop, maar heb je nauwelijks bezoekers? Of wordt de webshop wel bezocht, maar haal je er geen of nauwelijks omzet uit? Ga dan voor een gedegen e-commerce strategie! Wij helpen je graag bij de vertaalslag van bedrijfsstrategie naar een online aanpak.

Wat kan een goede e-commerce strategie voor jou opleveren?

Bedrijfsdoelstellingen vertalen

Allereerst is het belangrijk om te weten wat jouw bedrijfsdoelstellingen zijn. Deze moeten specifiek, haalbaar en meetbaar zijn.

Kwalitatieve bezoekers naar je webshop

Om kwalitatieve bezoekers naar je webshop te halen is het belangrijk om je doelgroep in kaart te brengen. Waar zitten jouw potentiële klanten? Welke waarden en services vinden ze belangrijk? Op welke manier kunnen we deze doelgroep bereiken?

Vervolgens is het belangrijk om te kijken hoe zichtbaar en vindbaar je webshop eigenlijk is. Ben je vindbaar op je meest belangrijke zoekwoorden? Kan je doelgroep jou online makkelijk vinden?

Google Mijn Bedrijf kan hier bijvoorbeeld ook een grote bijdragen aan leveren. Steeds meer klanten geven de voorkeur aan een bedrijf in de buurt.

Bezoekers omzetten naar klanten

Als we dan eenmaal die kwalitatieve bezoekers op je webshop hebben gekregen is het doel natuurlijk om je omzet te verhogen. Dit doe je door meer conversies te generen, maar ook door de conversiewaarde te verhogen of terugkerende aankopen te realiseren.

Want ook op het moment dat de doelgroep zo ver is gekomen om de webshop te bezoeken, is het belangrijk hen naar het belangrijkste moment te brengen: het moment van conversie – ofwel, een aankoop.

Het is dus van groot belang om inzicht te krijgen in het gedrag van de bezoekers op je website, om deze vervolgens te optimaliseren en die potentiële klant naar de aankoop te begeleiden.

De juiste doelgroep bereiken op een slimme manier

Het bereiken van de juiste doelgroepen kan op verschillende manieren. Aan de hand van je bedrijfsdoelstellingen, de branches en je concurrenten kijken wij welke kanalen voor jou het meest interessant zijn. Denk hierbij aan Zoekmachineoptimalisatie (SEO) en Google Ads Search, maar ook een Google Ads Shopping en/of Social Media Marketing.

Terugkerende bezoekers bereiken

We besteden niet alleen aandacht aan nieuwe bezoekers, maar ook aan terugkerende bezoekers of zelfs terugkerende klanten. Als een bezoeker een aantal minuten op je webshop heeft rondgekeken kun je er wel vanuit gaan dat diegene interesse heeft. Echter heeft de bezoeker nog geen aankoop gedaan. Maar dat wil je natuurlijk wel!

Retargeting met dynamische productadvertenties is dan een zeer interessante optie om bezoekers alsnog over de streep te trekken. Bezoekers die al wel een aankoop hebben gedaan, kun je opnieuw benaderen voor bijpassende producten. Is de aankoopfrequentie niet hoog genoeg om te investeren in herhaalaankopen? Benader je klanten dan voor het achterlaten van een review of het geven van een beoordeling. Dat helpt je weer nieuwe klanten over de streep te trekken.

Wil jij weten welke e-commerce strategie het beste voor jou bedrijf is?

Neem contact met ons op en kom er achter!

Deze website is beveiligd met reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Algemene voorwaarden zijn van toepassing.