Meer bereik: dezelfde content op meerdere kanalen

Je bedrijf moet een groot bereik hebben om te scoren bij je doelgroep. Daarom is het slim om op verschillen contentkanalen aanwezig te zijn. Content die je maakt, publiceer je daarom niet alleen op je website, maar ook op Facebook, Instagram en in een nieuwsbrief. Zolang het kanaal maar relevant is voor je doelgroep.

 

Delen

Om je bereik te vergoten, is het belangrijk dat je je content op meerdere kanalen deelt. Dit kan je doen door steeds hetzelfde bericht te posten, maar je kan ook verschillende delen van je post uitlichten. Het is één van de belangrijkste stappen in je contentstrategie. Want het is mooi dat je geweldige content maakt, maar dan moeten je potentiële klanten het wel kunnen vinden.

Doelgroep

Daarom is het belangrijk om erachter te komen welke kanalen relevant zijn voor de doelgroep die jouw bedrijf aan wil spreken. Doe van tevoren dus goed onderzoek naar de groepen die jij wil bereiken. Jonge consumenten gebruiken bijvoorbeeld vaak Instagram, maar je oudere klant besteed meer tijd op kanalen als Facebook en LinkedIn. Caramelo Media kan je helpen bij je onderzoek naar doelgroepen.

Voordelen

Het delen van je content op meerdere kanalen heeft veel voordelen. Met een groot bereik zorg je ervoor dat je boodschap sneller bij de juiste lezers terecht komt. Zolang jouw content gelezen wordt, is er meer aandacht voor je bedrijf. Een paar voordelen op een rij, onderbouwd met cijfers:

  • Door je content te spreiden is er meer kans dat deze wordt gelezen. Dat klinkt logisch, maar je had vast niet verwacht dat 55% van jouw websitebezoekers na minder dan 15 seconden het tabblad sluit. Meer kanalen staat dus gelijk aan meer kans dat potentiële klanten je content écht lezen.
  • Content scoort beter dan droge advertenties. 78% van de consumenten leest dus liever jouw artikel dan een banner van je bedrijf op Facebook. Je content op meerdere kanalen publiceren vergroot dus niet alleen je bereik, het maakt je doelgroep ook tevreden.

Tijd

Deze aanpak kost echter wel veel tijd. Je moet niet alleen contentartikelen schrijven, je moet deze ook publiceren, inplannen, media toevoegen. Daarnaast moet je ook nog letten op de SEO en leesbaarheid van blogs. Gelukkig kan je vandaag de dag veel zaken automatiseren. Daar kunnen wij je bij helpen. Ons team heeft al jaren ervaring met contentmarketing, het vergroten van je bereik en automatisering. Laat die marketing maar aan ons over!

Bereik

Wil jij het bereik van je content vergroten? Bij Caramelo Media helpen we je graag met het opzetten van een contentstrategie op meerdere kanalen zodat je het bereik van je bedrijf kan vergroten. Neem daarom snel contact op met Caramelo Media!