Val op met aandachtsmarketing

Val op door aandachtsmarketing

Als bedrijf moet je niet alleen aandacht geven aan je klanten, maar je moet er ook voor zorgen dat ze aandacht willen geven aan jou! Dat doe je door op te vallen tussen alle andere bedrijven in jouw branche. Caramelo Media kan je met gerichte aandachtsmarketing helpen boven je concurrenten uit te stijgen binnen online marketing.

Reclamemoe

Er is zelfs een boek over deze vorm van marketing geschreven: Aandachtsmarketing van ondernemer Klaas Weima. Volgens hem zijn er verschillende redenen waarom het vandaag de dag ingewikkeld is om als bedrijf online aandacht te krijgen. Zo krijgen consumenten tegenwoordig veel meer te maken met reclame dan een aantal jaar geleden. In 2014 kregen ze dagelijks 5.000 reclames te zien, dit jaar is dat aantal verdubbeld naar 10.000 keer. Het is moeilijk om daar als bedrijf tussen te komen én de aandacht vast te houden van de reclamevermoeide consument.

Aandachtsmarketing

Trek aandacht

Je potentiële klant is niet alleen reclamemoe, deze wordt ook gek van alle notificaties, appjes en pop-ups op het internet. Hoe overtuig je ze dan om tóch aandacht te besteden aan jouw bedrijf? Daar zijn verschillende manieren voor. Het is vooral effectief om je potentiële klant iets te geven, in de meeste gevallen krijg je daar aandacht voor terug. Een soort ruilhandel dus. Dat doe je zo:

  • Door oplossingen te bieden, bijvoorbeeld door vragen te beantwoorden of met handige apps;
  • Met emotie. Breng een lach op het gezicht van de lezer door humor te gebruiken in je advertenties, of zet juist in op een ontroerende boodschap;
  • Door je potentiële klant iets nieuws te geven. Geef je website een nieuw jasje of verstuur al je producten in een nieuwe verpakking en post daar foto’s van;
  • Of met een beloning. Geef bijvoorbeeld korting of een spaarkaart aan nieuwe klanten. Zo krijgen ze iets terug voor hun koop. Loyaliteit kan je vervolgens ook belonen.

Testen

Het is slim om je tactieken goed te testen om de aandachtsmarketing te laten slagen. Luister daarom in het beginstadium veel naar de feedback van klanten, voordat je deze marketingstrategie volledig uitrolt. Iedere klant geeft namelijk aandacht aan iets anders. Door je aandachtsmarketing te testen kan je al snel verschillende groepen consumenten onderscheiden en op hen je targets richten.

Meedenken

Ben je benieuwd naar wat je potentiële klanten je geven, wanneer je ze iets te bieden hebt? Laat Caramelo Media dan meedenken over jouw aandachtsmarketing! Neem snel contact met ons op. Dan gaan we graag in op jouw marketingwensen.

contact caramelo media

Bereik jouw doel. Met de juiste aanpak.

Heb je een vraag of wil je meer weten? Bel ons direct of stuur even een mailtje. We komen graag met jou in contact!

=