Conversie optimalisatie

Als bezoekers van je website verdwijnen zonder een actie uit te voeren zoals het doen van een aanvraag, het invullen van het contactformulier of het doen van een aankoop, is het nodig om jouw online marketing goed onder de loep te nemen. Met conversie optimalisatie analyseren we de prestaties van de website en je online advertenties nauwkeurig en zorgen wij voor een ijzersterke strategie om alles uit je bestaande, en nieuwe, bezoekers te halen. Laat echte online marketing professionals de knelpunten oplossen en het rendement van jouw website en advertenties optimaliseren!

Stel ons je vraag

=
conversie optimalisatie website

De bouwstenen van website conversie optimalisatie.

Welke conversie optimalisatie heb jij nodig?

Om de juiste doelen te behalen is het mogelijk om meerdere soorten conversie optimalisaties in te zetten. Dankzij een uitgebreide analyse van de gebeurtenissen op je website en de verdere online marketing komen wij erachter op welk gebied de problemen zich voordoen. Stel: je website staat hoog in Google en wordt goed gevonden. Daarbij laat je iedere maand weer mooie advertenties lopen die bezoekers naar je website trekken. Over het aantal bezoekers mag je niet klagen, de traffic op je website is niet het probleem. En toch worden de gewenste resultaten niet behaald. Dan is het essentieel om te kijken naar de opbouw van je website.

Hoe doen we dat?

Hoe komt het dat je bezoekers niet overgaan tot een gewenste actie? Wij kijken grondig naar mogelijke verbeteringen voor de problemen die zich op je website voordoen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de volgende oplossingen:

Content

Voeg aantrekkelijke call to actions toe.

Display

Installeer de juiste knoppen, op de juiste plek.

Speed

Optimaliseer de websitesnelheid.

Search

Idealiseer de opbouw van het menu.

Offers

Implementeer aantrekkelijke acties voor de aanschaf van je producten of diensten.

Voordelen conversie optimalisatie.

conversie optimalisatie

01

Analyse

Om te bepalen waar de knelpunten liggen begint iedere conversie optimalisatie met een uitgebreide analyse. We voeren hierbij ook altijd een customer journey analyse uit om te bekijken hoe jouw (potentiële) klant zich gedraagt.

Ook onderzoeken we via welke kanalen bezoekers met jouw bedrijf in aanraking komen en hoe we ze kunnen triggeren met de juiste boodschap. Met deze inzichten kunnen we doelen stellen om de ervaring van nieuwe klanten te verbeteren. Na deze eerste analyse kunnen we bepalen hoe we meer uit de pagina willen halen en stellen we verschillende doelen aan de hand van jouw wensen.

02

Doelen en strategie bepalen

Als de doelen helder zijn stellen we een ijzersterke optimalisatiestrategie op. Wil je meer omzet, meer terugkerende bezoekers of een hogere conversiewaarde? We kijken hier naar welke onderdelen aangepast moeten worden, waar nog informatie mist en welke stappen van de weg die jouw websitebezoeker aflegt naar een aankoop nog niet soepel verlopen.

Ook laat de customer journey analyse zien waar je jouw campagnes kunt verbeteren. Hiervoor is het belangrijk om ook ten eerste doelen op te stellen. Daaruit volgt een strategie hoe je de campagnes kunt optimaliseren. Denk hierbij aan advertentieteksten, doelgroepen en afbeeldingen, maar ook het kiezen van de juiste call to action-knoppen.  Waar bevindt jouw doelgroep zich?

03

Testen

Na het uitvoeren van de nieuw opgezette strategie is het essentieel om te kijken wat de uitwerking hiervan is. Doordat het een optimalisatie is, blijven we in beweging en worden de resultaten getest. Door het resultaat van kleine wijzigingen te monitoren, kunnen we zien wat bijdraagt aan meer conversies op je website of webshop. De meest gebruikte vorm hiervan is A/B testing. Hierbij proberen we twee ontwerpen of indelingen van een pagina naast elkaar uit en bekijken we welke de beste resultaten heeft.

Bij vrijwel iedere campagne, via welk kanaal dan ook, is het van belang om de resultaten nauwkeurig te bekijken en te kijken waar we ze kunnen optimaliseren. Dit doen we door wijzigingen in advertenties, doelgroepen of doelen te monitoren.

conversie optimalisatie uitbesteden

Stop jij veel tijd en geld in het optimaliseren van je conversie maar haal je hier te weinig uit? Ons team bestaat uit ervaren online marketeers met elk hun eigen specialisatie, zodat we kunnen zorgen dat al onze klanten in goede handen zijn. Wij houden ons dagelijks bezig met de online positie van diverse bedrijven, groot en klein, en zorgen dat gestelde doelen worden behaald. Ontloop veel trial and error en laat onze online marketeers, content creators, webdevelopers en schrijvers samen een prachtig eindresultaat voor jou creëren.

Wij verhogen jouw conversies!

Wij kijken graag naar jouw online positie en hoe we deze kunnen verbeteren. Wil jij meer uit je websitebezoekers halen en jouw conversie zien groeien? Ga dan met ons rond de tafel. Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Werk samen met ons richting het online succes van jouw bedrijf!

=