Blog

01/11/2018

Scheidslijn tussen SEO en copywriting

Het zijn beide uitstekende manieren om klanten naar je toe te trekken, maar toch kunnen ze behoorlijk botsen: SEO en copywriting. Het is als ondernemer dan ook lastig om hier een goede balans in te vinden. Want kies je voor de uitstekende vindbaarheid van een SEO-tekst, of voor de informatieve en overtuigende teksten van een goede copywriting? Wij helpen je graag bij het bewaken van deze dunne scheidslijn.
25/10/2018

Inspiratie voor je blogs

Voldoende en kwalitatieve content helpt je om beter gevonden te worden door je doelgroep en ze te informeren over wat jij allemaal uitspookt als ondernemer. Toch is het niet altijd even gemakkelijk om constant interessante blogs te schrijven. Want waarover moet je schrijven? Wij inspireren je graag met wat tips om tot hoogstaande content te komen.
18/10/2018

Mogelijkheden zoekwoorden analyse

Voor een ondernemer die begaan is met zijn online marketing zal een zoekwoorden analyse niet vreemd in de oren klinken. Er zijn echter veel meer mogelijkheden als het gaat om onderzoek doen naar zoekwoorden en vooral de informatie die je daar uithaalt. Je kunt jezelf hierin beperken tot SEO, maar dan laat je kostbare informatie liggen. Wij leggen je graag uit wat je nog meer kan met een gedegen zoekwoorden analyse.
11/10/2018

Scoren in Google

Google is een belangrijk medium voor ondernemers om hun bereik te vergroten. Hoe je SEO kunt inzetten om hoog in Google te komen bespraken we eerder al, maar er zijn meer aspecten die je hierbij kunnen helpen. Zo is de reputatie van je website ook van belang om te kunnen scoren in Google. De kwaliteit van je website wordt onder meer bepaald aan de hand van het E-A-T-principe. Wat dit inhoudt en hoe je hier op in kunt spelen leggen we je graag in dit artikel uit.
04/10/2018

Humor in je content

Met behulp van je content wil je als ondernemer mensen bereiken en naar jouw producten of diensten toe trekken. Je kunt met content mensen informeren over wat je doet, maar je wil uiteindelijk ook een positief gevoel creëren bij je doelgroep. Humor is hier een uitgelezen mogelijkheid voor. Toch wordt humor in content vaak vermeden, uit angst de plank mis te slaan. Wij leggen je uit waarom humor toch de moeite waard is en hoe je ervoor zorgt dat het goed aankomt.
27/09/2018

In-market doelgroepen in Google Ads

Het selecteren van de juiste doelgroep is de heilige graal voor iedere ondernemer. Zeker bij het gebruik van Google Ads, waar je betaalt voor je advertenties, is dit erg belangrijk. Een van de talloze mogelijkheden die momenteel wordt aangeboden, is het inzetten van in-market doelgroepen. Deze door machine-learning samengestelde doelgroep kan jou helpen met het bereiken van de juiste mensen. Wij leggen je graag uit wat een in-market doelgroep inhoudt en hoe dit jou kan helpen.
20/09/2018

Effectieve storytelling

Als ondernemer wil je jouw doelgroep aan je binden en enthousiasmeren over je product of dienst. Storytelling wordt veel gebruikt om de boodschap van een organisatie over te brengen. Een goed verhaal vertellen is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Want waar moet je op letten bij het creëren van een verhaal rondom jouw merk? En hoe zorg je ervoor dat jouw verhaal de aandacht grijpt ten opzichte van de concurrentie? Wij leggen je graag uit hoe jij storytelling effectief in kunt zetten.
13/09/2018

Begrijpelijke taal op je website

Als ondernemer heb je een website om mensen te vertellen over jouw producten of diensten en om ze diezelfde producten en diensten te verkopen. Wanneer jouw website dus niet wordt begrepen door een bezoeker, is de kans groot dat hij de website verlaat en jij een klant misloopt. Het belang van het gebruik van begrijpelijke taal wordt onderschat en leidt daarmee ook (te) vaak tot miscommunicatie met klanten. Om te voorkomen dat ook jij klanten verliest aan een moeilijk leesbare website leggen wij je graag uit hoe je hier mee om moet gaan.
06/09/2018

Customer Experience optimaliseren

Resultaten binnenhalen via je webshop is niet altijd even gemakkelijk. Veel bezoekers wil nog niet altijd zeggen dat er ook daadwerkelijk veel verkocht wordt. Maar waarom bezoekers voortijdig afhaken is ook niet altijd even duidelijk. Feit is dat het belangrijk is je bezoeker een optimale customer experience te geven, waardoor ze eerder geneigd zijn iets van je te kopen. Uit een onderzoek van SAP zijn een aantal verbeterpunten voor jou als ondernemer gebleken. Wij leggen graag uit waar de mogelijkheden voor jou liggen.
30/08/2018

Tips voor betere SEO

SEO, de Search Engine Optimalization, is een zeer waardevolle tool voor ondernemers om te zorgen dat ze hun bereik vergroten. Wanneer je goed in Google gevonden wordt, is de kans ook groter dat er meer mensen op je website komen die uiteindelijk de conversie van je website moeten verhogen. Het is echter niet altijd even makkelijk om goed te scoren in Google. Er zijn heel veel factoren die daar invloed op hebben. Een aantal daarvan heb jij als ondernemer in eigen hand. Wij leggen je graag uit hoe jij je SEO kunt verbeteren.
23/08/2018

Lookalike audiences inzetten op Facebook

Adverteren op Facebook kan behoorlijk interessant zijn voor je onderneming. Zeker nu Facebook de voorkeur geeft aan persoonlijke berichten op de tijdlijn ten opzichte van content van bedrijven. Dankzij advertenties kun je jouw doelgroep bereiken en motiveren om jouw product of dienst af te nemen. Je kunt nu ook jouw doelgroep vergroten dankzij de lookalike audiences van Facebook. Zo kun je nieuwe klanten werven en betere resultaten halen met je Facebook advertenties. We leggen graag uit hoe je lookalike audiences opstelt en ze inzet voor een breder bereik.
16/08/2018

Tips voor effectieve Instagram marketing

Instagram is inmiddels niet meer uit je online marketing strategie weg te denken. De nieuwste functies geven je nog meer mogelijkheden, mits je ze natuurlijk goed inzet. Instagram Stories en Instagram TV, waarbij je lange video’s kunt uploaden, zijn uitstekende manieren om het bereik van jouw merk te vergroten. Wij helpen je graag om je Instagram marketing effectiever en efficiënter te maken. In dit artikel laten we zien hoe jij met een paar simpele handelingen meer uit je Instagram kunt halen.
09/08/2018

De waarde van ephemeral content

Ephemeral content is een term die in de marketing wereld wordt gebruikt voor content die slechts tijdelijk beschikbaar is. Hierbij kun je denken aan platformen als Snapchat, waar alle content na 24 uur verdwijnt. Andere voorbeelden zijn de story-functies van Facebook en Instagram waarbij je ook tijdelijk beeldmateriaal kunt uploaden. Dit type content wordt steeds meer ingezet als marketingtool, en met succes. In dit artikel laten we zien hoe en vooral waarom ephemeral content werkt en waarom je het zelf misschien ook moet gaan gebruiken.
02/08/2018

Hoe creëer je een gebruiksvriendelijke mobiele website?

We zijn inmiddels al een tijdje aanbeland in het mobile first tijdperk, waarbij mobiele websites belangrijker zijn dan ooit. Eerder schreven we al over dat je niet achter kan blijven met het mobielvriendelijk maken van je website. Maar hoe doe je dit nou precies? Bovendien zijn er nieuwe ontwikkelen die ervoor zorgen dat mobiele websites in rap tempo net zo belangrijk wordt als je desktop website. Wij geven je graag tips hoe je hier als ondernemer op kan inspelen.
21/06/2018

Buyer persona voor meer bereik

Als ondernemer wil je graag zoveel mogelijk mensen bereiken om je producten of diensten te verkopen. Toch is het van belang om je doelgroep te leren kennen en hen zo specifiek mogelijk te omschrijven. Dit kan door middel van een buyer persona. Dit is een gedetailleerd, fictief profiel van een kopend personage. Wanneer je dit personage op basis van gedrag en doelen omschrijft, heb je jouw favoriete klant te pakken! Wij leggen je graag uit wat het belang is van een buyer persona en hoe je deze kunt opstellen als ondernemer om meer rendement te halen uit jouw marketingactiviteiten en bedrijfsdoelstellingen.
07/06/2018

Tips voor meer conversie op jouw productpagina

Voor veel ondernemers is de productpagina van de webshop één van de belangrijkste pagina’s om meer conversie te behalen. Jouw potentiële klant is hier nog maar enkele klikken verwijderd van het bestelproces. Dit betekent dat de productpagina verleidelijk moet zijn om bezoekers daadwerkelijk te laten converteren. Deze pagina is dus enorm belangrijk en vraagt veel aandacht van jou als ondernemer. In dit artikel geven we een aantal tips om je productpagina optimaal in te richten, zodat bezoekers overgaan tot conversies.
30/05/2018

Haal meer uit Instagram met product tagging

Ben je als ondernemer actief op Instagram? En publiceer je regelmatig enkele producten die je verkoopt op dit social media kanaal? Dan ben je al goed op weg! Door de nieuwste update van Instagram kun je als bedrijf nu ook producten taggen in de feed (de zogenaamde tijdlijn). Zeg vaarwel tegen linkjes in de biografie, want product tagging is helemaal hot! Maar wat houdt product tagging precies in en waarom zou je als ondernemer producten gaan taggen? Wij informeren je graag hierover.
23/05/2018

De nieuwe privacywetgeving (AVG)

Op 25 mei 2018 treedt de nieuwe privacywetgeving in werking, bekend als “Algemene Vordering Gegevensbescherming” (AVG) of “General data protection regulation” (GDPR) in het Engels. Deze nieuwe Europese privacywet biedt een betere bescherming van persoonsgegevens en klanten. Harde regels over wat er precies wel en niet mag, zijn erg uitgebreid. Dit maakt dat het lastig is om je echt voor te bereiden op de invoering van deze wet. Wij lichten in deze blog toe welke stappen je als ondernemer moet ondernemen om te voldoen aan de AVG wet.
17/05/2018

Medewerkers inzetten als merkambassadeurs

Door de verschillende technische ontwikkelingen, missen sommige organisaties de persoonlijke touch. Ontwikkelingen als chatbots en zelfservice zorgen ervoor dat alles via bots worden gerealiseerd. Maar dit brengt ook een groot risico met zich mee: je kent je doelgroep niet meer. Wellicht merk je zelf ook dat jouw eigen medewerkers een positieve invloed hebben op klanten en de merkbeleving. Dit komt door het menselijk contact. Wij hebben verschillende redenen opgesteld om medewerkers in te zetten als merkambassadeurs, zodat je binnen no time de harten van je klanten veroverd en de klantervaring verbeterd.
24/04/2018

Tips voor website optimalisatie

Haal je weinig of minder rendement met jouw website? En twijfel je over de groei en de eerste indruk? Dan kan het van pas komen om veranderingen aan je website te realiseren. Het optimaliseren van je website klinkt alshet verrichten van grote en dure veranderingen, maar dat hoeft het niet per se te zijn. Met behulp van onze tips kun jij als ondernemer je website kritisch bekijken en kleine aanpassingen doorvoeren. Hierdoor behaal je grote resultaten. Wij lichten graag een aantal tips toe, zodat je meer resultaten behaalt met behulp van je website.
18/04/2018

Wel of geen emoji’s gebruiken als bedrijf?

We zien het overal: emoji’s. Het is niet gek dat we zo veel emoji’s toevoegen op social media. Het is een toevoeging en extraatje om een boodschap te versterken, zodat anderen de boodschap op de juiste manier interpreteren. Online maken bedrijven ook steeds meer gebruik van emoji’s. Sommige bedrijven gebruiken het ter versterking van hun boodschap, terwijl anderen het toevoegen om een bericht wat luchtiger te maken. Maar is het gebruik van emoji’s wel geschikt voor jouw bedrijf? Wij geven je graag een aantal tips hierover.
11/04/2018

Hashtags gebruiken voor jouw vindbaarheid

Je kent het wel, het haakje (#) dat je overal op Twitter, Instagram en Facebook ziet: de hashtag. Hashtags zijn een groot onderdeel van social media. Voorheen was het een nietszeggend icoontje op je mobiele telefoon, terwijl het tegenwoordig een social media verschijnsel is. Een hashtag is een label waarmee je aangeeft over welk onderwerp een bericht of afbeelding gaat. Op deze manier worden jouw berichten of afbeeldingen (content) sneller gevonden door (potentiële) klanten. Het is ideaal om als ondernemer hierop in te spelen en je vindbaarheid te vergroten. Wij leggen je graag uit wat de voordelen zijn van hashtags en hoe je als ondernemer hiervan gebruik kunt maken.
05/04/2018

Facebookmarketing optimaal inzetten

Eind 2017 werd bekend dat Facebook in 2018 grote veranderingen zou doormaken. Zo zou Facebook meer gaan inspelen op betekenisvolle menselijke interactie. Berichten, afbeeldingen en video’s van Facebookpagina’s worden minder snel weergegeven in het nieuwsoverzicht van gebruikers, waardoor je bereik minder wordt. Hoe kun je nog effectief Facebookmarketing inzetten en op de juiste manier communiceren met je doelgroep? Wij lichten het toe in deze blog.
29/03/2018

Voordelen van e-mailmarketing

Wil je als ondernemer jouw doelgroep bereiken met een klein budget? Dan is e-mailmarketing de juiste oplossing. De meeste ondernemers maken gebruik van social media en denken dat e-mails onnodig zijn. Maar e-mailmarketing is nog steeds een goede manier om je klanten te bereiken, potentiële klanten te werven en doelen te behalen, zoals meer conversies en leads. Maar wat zijn alle voordelen van e-mailmarketing voor jou als ondernemer? In dit artikel lees je de verschillende voordelen van e-mailmarketing.
22/03/2018

Marketing via Instagram

Tegenwoordig gebruikt (bijna) iedereen social media. Ook wij gebruiken in ons privéleven regelmatig social media. Denk hierbij aan Facebook, LinkedIn, Twitter en Instagram. Nu social media als heel normaal wordt gezien, is het slim om als ondernemer hierop in te spelen en/of uit te breiden naar meerdere kanalen. Toch hoef je als bedrijf niet op alle kanalen actief te zijn. Het is veel belangrijker om in te spelen op kanalen waar jouw doelgroep zich bevindt en waar jij meer rendement kunt halen. In deze blog lichten wij toe waarom Instagram relevant kan zijn voor jouw bedrijf.
14/03/2018

Impact van voice search op vindbaarheid

07/03/2018

Focus op mobiel

28/02/2018

Belang van een gebruiksvriendelijke webshop

22/02/2018

Lastige marketingtermen

15/02/2018

Voordelen van bloggen voor ondernemers