Zichtbaarheid tijdens de crisis

Zichtbaarheid crisis

Wat zijn de mogelijkheden die je als ondernemer hebt tijdens de coronacrisis? Het is een vraag die bij velen op dit moment zal spelen. Wat kan nog, wat is verstandig en vooral, wat is haalbaar? Een paar weken geleden schreven we al over de invloed van corona op online marketing, maar wat kun je als ondernemer hier zelf mee? Hoe blijf je zichtbaar tijdens de crisis en wat levert het je op? Dat leggen we je graag uit.

Van offline naar online

De grootste verschuiving vanwege het verplichte thuisblijven is voor ondernemers natuurlijk die van off- naar online. En dat is voor iedere branche anders. Sommigen bestonden al grotendeels online, anderen moeten een gigantische verandering opstarten. Het belangrijkste voor ondernemers die zo snel mogelijk online iets willen is om dichtbij je core business te blijven. Ga niet iets aanbieden wat ver van je af staat, maar kijk hoe je jouw product of dienst in een online variant kan gieten. Alleen dan ga je de transitie van offline naar online de komende periode overleven.

Laagdrempelige opdrachten

Als je al wel online actief bent is je zichtbaarheid natuurlijk van groot belang. Eerder lieten we al weten dat mensen meer op social media zitten en dat daar dus kansen liggen om te adverteren. Maar wat ga je de mensen vertellen? Hoe gebruik je die zichtbaarheid en hoe zorg je ervoor dat je online niet verdwijnt tussen de rest? Een veelgebruikte methode is die van laagdrempelige opdrachten. Door mensen kleine opdrachten te geven onder het mom van een challenge houd je betrokkenheid met je publiek. Bijkomend voordeel, als ze jouw opdrachten delen gaat die zichtbaarheid gelijk omhoog!

Belang van humor

Een ander aspect wat niet kan ontbreken in deze tijd is humor. Wat lucht tussen al het zware nieuws helpt niet alleen, het is zelfs noodzakelijk om positief te blijven. En er zijn voldoende zaken die zich lenen voor wat humor. Thuiswerken met je partner of het hele gezin bijvoorbeeld, of alle ophef rondom het wc-papier. Hierbij is het wel belangrijk om niet te scherp uit de hoek te komen, want dat kan juist weer als negatief worden ervaren.

Zichtbaar blijven?

Twijfel jij hoe je jouw online marketing het beste aan kunt pakken in deze tijd? Het belangrijkste is om je niet te verstoppen en zichtbaar te blijven. Wij helpen je graag om te kijken hoe jij online het beste in kunt zetten tijdens deze crisis. Voor meer informatie of vragen kun je altijd contact met ons opnemen. We bekijken graag samen hoe we jou verder kunnen helpen.

Zichtbaarheid crisis
contact caramelo media

Bereik jouw doel. Met de juiste aanpak.

Heb je een vraag of wil je meer weten? Bel ons direct of stuur even een mailtje. We komen graag met jou in contact!

=