Is jouw bedrijf toe aan een nieuwe huisstijl?

Reflecteert jouw huisstijl wie jouw bedrijf werkelijk is? Een huisstijl is de manier waarop jouw onderneming zich presenteert aan de buitenwereld. De identiteit van jouw bedrijf moet een samenstelling zijn van trends, jouw bedrijf en je doelgroep. Caramelo Media vertelt jou precies wanneer jouw bedrijf toe is aan een nieuwe huisstijl.

Verouderde huisstijl

Veel bedrijven ontwikkelen een huisstijl voor hun bedrijf, om hier vervolgens nooit meer iets aan te veranderen. Een verouderde huisstijl brengt verschillende gevaren met zich mee. We gaan er namelijk van uit dat jij als bedrijf jezelf ontwikkelt, maar wanneer jouw huisstijl dit niet doet creëert dit een verkeerd verwachtingspatroon bij jouw doelgroep. Zo zien zij niet welke indrukwekkende opdrachten jouw bedrijf de afgelopen periode heeft binnengehaald. Zij zien enkel de verouderde website met de doelstellingen van jaren geleden. Mensen kunnen jouw onderneming gaan zien als oubollig. De communicatie tussen jouw bedrijf en je doelgroep is dan niet langer helder. Deze elementen gecombineerd zorgen ervoor dat jouw bedrijf tegen obstakels gaat oplopen.

De juiste indruk

Een nieuwe huisstijl creëren kost aandacht, tijd en geld. Verder gaat hier natuurlijk een uitgebreid denkproces aan vooraf. Op welke gebieden is jouw onderneming veranderd? Trends op het gebied van huisstijlen veranderen doorlopend. Het is daarom belangrijk dat je hier een goede tussenweg in vindt. Met een goede huisstijl geeft jouw bedrijf de juiste indruk aan de buitenwereld. Daarmee past het bij wat jouw bedrijf wilt uitstralen.

De ontwikkeling van een nieuwe huisstijl

Wanneer jij als bedrijf hebt besloten dat het tijd is om jouw huisstijl te gaan wijzigen zijn er verschillende elementen waar je rekening mee moet houden. Het samenstellen van een nieuwe huisstijl gebeurt in 5 verschillende fases: strategie, ontwerp, implementatie, management en evaluatie. In de eerste fase ga je aan de slag met jouw strategie. Wat wil je uitstralen naar de buitenwereld? Vervolgens is het ontwerpproces aan de beurt. Wanneer je hebt besloten met welke lay-out en logo jouw bedrijf verder wilt is het tijd voor de lancering. Dat gebeurt wanneer het ontwerp is afgerond en de visuele identiteit kan worden doorvertaald naar middelen, zoals drukwerk en digitale media. Jouw nieuwe huisstijl begint nu vorm te krijgen. De volgende stap is om jouw medewerkers op de hoogte te brengen. Als laatste detail is belangrijk dat je jouw nieuwe huisstijl evalueert. Pas het werkelijk bij wat jij voor ogen had? Is dit hoe jij jouw bedrijf aan de buitenwereld wilt presenteren?

Jouw nieuwe huisstijl

Is het tijd om jouw huisstijl net als je bedrijf verder te ontwikkelen? Dan kan wij jou bij Caramelo Media hierbij helpen. Wij zijn een full service online marketing bureau die beschikken over alle benodigde kennis en vaardigheden om jou te helpen.Voor meer informatie of eventuele vragen kun je altijd contact met ons opnemen. Wij helpen jou graag verder.