Storytelling inzetten voor jouw bedrijf?

Is jouw bedrijf op zoek naar een manier om het contact met je doelgroep te verdiepen? Wil jij dat meer mensen jouw merk leren kennen? Dan is storytelling de perfecte tool voor jouw bedrijf. Wij leggen je uit hoe jij storytelling kan inzetten voor jouw bedrijf.

Bepaal je identiteit

Wanneer jij mensen kennis wilt laten maken met jouw merk is het van groot belang dat jij als eerste weet wie je bent en waar jouw bedrijf voor staat. Door antwoord te geven op deze vragen creëer je een inspirerende identiteit. Waarom bestaat jouw bedrijf? En wat voegt het toe aan de maatschappij? Dit zijn vragen die de mensen van tegenwoordig graag beantwoord zien. Zorg ervoor dat je volledig helder hebt wat je missie, visie en kernwaarden zijn. Je moet jouw doelgroep prikkelen om jou te willen leren kennen.

 

Vind jouw verhaal

Jouw identiteit is de basis van jouw storytelling, maar het vormt nog niet zozeer een verhaal. Het is belangrijk dat je jouw verhaal niet gaat verzinnen. Wanneer verhalen echt zijn, dan inspireert het mensen, je valt heel snel door de mand wanneer verhalen verzonnen zijn. Geef je verhaal diepgang en probeer mensen mee te nemen. Je kunt het verhaal van jouw bedrijf samenstellen aan de hand van de Hero Journey. Hierdoor creëer jij het beste verhaal dat jouw toekomstige doelgroep met zekerheid zal inspireren.

Kies de juiste kanalen

De volgende stap is kiezen op welke kanalen jij jouw verhaal wil gaan delen. Wanneer jij namelijk actief bent op Facebook, maar jouw doelgroep alleen maar op Instagram zit gaat er natuurlijk iets mis. Kies daarom zorgvuldig voor de kanalen die jouw doelgroep werkelijk gebruikt. Aansluitend ga je voor elk afzonderlijk social media kanaal een sub verhaal schrijven. Bouw een concept en bepaal wat per kanaal je uiteindelijke doel is. Wil je mensen inspireren, amuseren of informeren? Het allerbelangrijkste aan storytelling is: het is een strategische keuze. Wanneer jouw bedrijf de keuze maakt om deze tool te gaan gebruiken is het belangrijk dat deze structureel blijft worden ingezet. Hierdoor neem je mensen pas echt mee op reis.

Hulp nodig bij het inzetten van storytelling in jouw bedrijf?

We vertellen verhalen om veel verschillende redenen. Wil jij als bedrijf jouw verhaal naar buiten brengen? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Caramelo Media ondersteunt jou op alle online marketing fronten. Voor vragen of meer informatie kun je altijd contact opnemen. Wij helpen je graag verder.