Versterk jouw bedrijf met e-mail automation

e-mail automation

Heeft jouw organisatie moeite met op het juiste moment relevante content bij je doelgroep te krijgen? Dan is e-mail automation precies datgene wat jij zoekt! Wij vertellen jou alles over deze tool en hoe jij deze het beste kan inzetten om jouw organisatie te versterken.

De kracht van e-mail automation

E-mail is nog steeds een kanaal dat voor veel organisaties conversaties binnen weet te halen. De kracht is dat je e-mails kunt automatiseren. Hiermee hoef je mails dus slechts één keer in te stellen, waardoor het programma vervolgens automatisch aan de hand van bepaalde triggers de juiste e-mail naar de juiste personen verstuurt. Je hoeft dus niet elke keer handmatig een mail te versturen. Met behulp van dit systeem kun je directe conversaties aangaan met je doelgroep. Je kunt deze functie bijvoorbeeld gebruiken voor een hartelijk welkom wanneer iemand zich heeft ingeschreven voor jouw nieuwsbrief. E-mail automation wil dus eigenlijk gewoon zeggen: het geautomatiseerd versturen van de juiste boodschap, naar de juiste persoon op het juiste moment.

Campagnes opstellen

Mensen denken bij geautomatiseerde mails vaak aan onpersoonlijke en koude berichten, maar dit hoeft helemaal niet waar te zijn. Wanneer een campagne goed wordt opgezet bevordert dit de klantenbeleving, marketing efficiëntie en je opbrengst. De drie meest effectieve campagnes zijn welkomstprogramma’s, dynamische content en trigger campagnes. Elk van deze campagnes kent zijn eigen toegevoegde waarde.

best scorende webteksten

1. Welkomstprogramma

Dit is de belangrijkste van de drie campagnes. Deze zorgt namelijk voor een geleidelijke introductie, ondersteuning van jouw relatie met jouw klant en bespaart jou tijd en geld. Een welkomstwoordje wordt automatisch verstuurd wanneer iemand zich heeft ingeschreven of iets heeft gekocht.

2. Dynamische content

Door een campagne op te zetten met dynamische content heb je de mogelijkheid om een gepersonaliseerde beleving te geven aan jouw doelgroep. Je kunt jouw klanten dan overhalen zich meer te betrekken bij jouw bedrijf, waardoor je nog beter kunt bepalen welke content voor hun passend is. De kwaliteit van jouw content hangt af van wat jij doet met de data die je hebt verzameld.

3. Trigger campagnes

De best geteste triggers van e-mail automation waren gebaseerd op gedrag. Door beleidsmatig het gedrag van je klanten en prospecten te analyseren ben je in staat om het juiste bericht naar de juiste groep en op het juiste moment te versturen. Triggers zijn effectief omdat je direct reageert op de behoeften van de ontvanger.

Jouw bedrijf sterk op alle marketing fronten

Wil jij de online marketing van jouw bedrijf optimaliseren? Besteed deze dan uit aan Caramelo Media. Wij hebben alle benodigde kennis in huis om jou verder te helpen. Voor vragen of meer informatie kun je altijd contact met ons opnemen. Wij staan jou graag te woord.

contact caramelo media

Bereik jouw doel. Met de juiste aanpak.

Heb je een vraag of wil je meer weten? Bel ons direct of stuur even een mailtje. We komen graag met jou in contact!

=