Is het al tijd voor LinkedIn Stories?

Snapchat begon er mee, Instagram en ook Facebook volgde snel en zelfs via Whatsapp kan het. Nu is LinkedIn aan de beurt: Stories. Beeldmateriaal dat na 24 uur weer verdwijnt, hoe interessant is dat voor een zakelijke platform? En als je er voor kiest het te gebruiken, hoe kun je dit dan het beste doen? Wij vertellen je alles over de mogelijkheden en keuzes bij LinkedIn Stories.

Waarom?

Allereerst de vraag waarom je het zou doen. Daarop heeft LinkedIn zelf een antwoord. Ze noemen namelijk drie voordelen die je met inzet van Stories kunt benutten. Hieruit komt duidelijk naar voren dat ook de Stories bij LinkedIn gericht zijn op de zakelijke markt. De eerste is dat je jouw professionele kant, zoals je die op LinkedIn uiteraard wilt tonen, op een menselijke manier kan laten zien. Het tweede punt is dat je op een creatieve en informele manier je dagelijkse werkactiviteiten of prestaties kunt delen. En tenslotte kun je jouw community laten groeien door content te delen en zelf actief te zoeken en relaties te onderhouden.

Waarvoor?

LinkedIn Stories is dus een informele manier van zakelijk netwerken, zo stellen ze het zelf voor. Maar waarvoor gebruik je de Stories dan precies? Instagram Stories zijn het bekendst van de persoonlijke verhalen en het vastleggen van momentopnames, hoe werkt dat dan op zakelijk gebied? Ook daar heeft LinkedIn een antwoord op. Zo kun je foto’s of video’s van projecten uploaden. Of laten zien hoe het thuiswerken eraan toe gaat. Maar ook een behind the scenes of gewoon handige tips vanuit je werkveld zijn een optie. Eigenlijk alles wat laat zien wat jou op zakelijk vlak bezighoudt en wat interessant is voor je netwerk.

Hoe?

Als je eenmaal besloten hebt de uitdaging van LinkedIn Stories aan te gaan en je weet wat je wil plaatsen is het nog belangrijk een paar praktische dingen in de gaten te houden. Zo kun je video’s van maximaal 20 seconden uploaden en is er de mogelijkheid tot het gebruik van stickers. Je story is ook via een privébericht te delen en reacties zijn alleen mogelijk van eerstegraads connecties.

LinkedIn zelf heeft ook nog tips. Gebruik de Stories vooral niet om te spammen over je producten en services. Gebruik het eerder om in contact te komen en met relevante en educatieve content het gesprek op te starten. Want dat is precies wat we in de coronatijd nog meer online doen.

Zelf je LinkedIn Stories inzetten?

Wil jij meer uit je LinkedIn halen en heb je informatieve content die jou kan helpen je netwerk en je zakelijke positie te verbeteren? Dan is het gebruik van LinkedIn Stories een interessante optie voor jou. Heb je geen idee waar je moet beginnen of wat voor content je moet plaatsen? Wij helpen je graag met het optimaliseren van je social media kanalen, dus ook je LinkedIn. Neem gerust eens contact op om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen.