Google is jouw beste vriend

We zijn in de tweede maand van het nieuwe jaar aangekomen. Hoe staat het met jouw goede voornemens van dit jaar? Wellicht kun je nog een voornemen aan jouw lijst toevoegen, zoals het tevreden stellen van zoekmachines als Google. Je houdt je ongetwijfeld bezig met online marketingactiviteiten. Terecht, want bijna iedereen die iets online zoekt, maakt gebruik van Google. In dit artikel staat beschreven waarom je Google moet beschouwen als jouw beste vriend.

Jouw website op nummer één

De vindbaarheid van jouw website in de eerste paar zoekresultaten, speelt een belangrijke rol. In de meeste gevallen bekijken bezoekers alleen de eerste resultaten in Google. De overige zoekresultaten worden niet tot nauwelijks bekeken. Dit kan ervoor zorgen dat je minder bezoekers hebt voor jouw website en/of webshop. Om het maximale te halen uit jouw producten of diensten, is het handig om Google niet uit het oog te verliezen.

Hoogwaardige content

Zoals we al eens eerder hebben aangegeven houdt Google van content. Hoogwaardige, unieke en relevante content wordt beloond door Google. Voornamelijk hoogwaardige content die volgens de SEO richtlijnen zijn geschreven worden opgepikt. Wil je bovenaan in de zoekresultaten gevonden worden? Dan is het verstandig om te beginnen met het creëren van hoogwaardige en unieke content. Google is namelijk gek op nieuwe, relevante content.

Verstrek relevante informatie

Belang Google

 

Google wil namelijk bezoekers zo goed mogelijk helpen bij hun zoekopdrachten door het vertonen van relevante resultaten. Google gaat constant op zoek naar nieuwe, relevantere informatie. Relevante content (inhoud of informatie) speelt dus een grote rol bij Google. Je vindbaarheid binnen Google is afhankelijk van diverse factoren, zoals de content op je website,de laadtijd van de website en de bounce rate binnen je website.Ook de kwaliteit van de links die gekoppeld worden naar jouw website spelen een rol bij je vindbaarheid. Dit wordt linkbuilding genoemd. Hierbij is het van belang om interessante en relevante artikelen en blogs te plaatsen, zodat andere ondernemers linken naar jouw artikel. Ook kun je zelf linken naar jouw artikel door bijvoorbeeld Facebook in te zetten. Linkbuilding versterkt jouw vindbaarheid, maar is niet het enige middel om gevonden te worden.Tot slot worden de zoekwoorden (trefwoorden waarop de website gevonden wordt) gebruikt om bovenaan in de zoekresultaten van Google te komen. Dit zijn slechts enkele voorbeelden om meer zichtbaarheid te krijgen in zoekmachines zoals Google.

Google Adwords & SEA

Een andere manier om hoog in de zoekresultaten van Google te komen is Google Adwords. Dit is een betaalde tool om je bedrijf meer naar voren te laten komen met behulp van advertenties. Google Adwords wordt ook wel SEA (adverteren in zoekmachines) genoemd en is speciaal ontworpen om te kunnen adverteren in de zoekresultaten van Google. Bij iedere klik op jouw advertentie, betaal je.

Hulp nodig?

Er zijn nog veelmeer factoren die jouw website een boost kunnen geven in de zoekresultaten van Google. Ben jij benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan gerust contact op om de mogelijkheden voor jouw organisatie te bespreken. Wij helpen je graag verder!