Tips voor betere SEO

SEO, de Search Engine Optimalization, is een zeer waardevolle tool voor ondernemers om te zorgen dat ze hun bereik vergroten. Wanneer je goed in Google gevonden wordt, is de kans ook groter dat er meer mensen op je website komen die uiteindelijk de conversie van je website moeten verhogen. Het is echter niet altijd even makkelijk om goed te scoren in Google. Er zijn heel veel factoren die daar invloed op hebben. Een aantal daarvan heb jij als ondernemer in eigen hand. Wij leggen je graag uit hoe jij je SEO kunt verbeteren.

Zoekwoordenanalyse

Zoekwoorden zijn belangrijk voor Google. Om te weten waarop je goed gevonden wilt worden is het van belang een grondige zoekwoordenanalyse te doen. Zo weet je op welke content je moet spitsen voor meer bezoekers. Door je zoekwoorden in de tekst en titel te verwerken pakt Google je website beter op. Let wel op, want Google let tegenwoordig wel op of je zoekwoorden niet te vaak gebruikt. Dit wordt gezien als manipulatie en resulteert in een lagere score op je zoekwoorden. Bovendien draagt het te pas en te onpas gebruiken van zoekwoorden ook niet bij aan de leesbaarheid van je tekst.

Natuurlijke linkbuilding

Linkbuilding is ook een begrip dat veel gekoppeld wordt aan SEO. Door te verwijzen naar andere pagina’s binnen je tekst scoor je hoger in Google. Hier is echter ook de valkuil dat er overal linkjes in de tekst worden gezet die niet relevant zijn voor de lezer. Je moet er dan ook voor zorgen dat de anchortekst, de tekst waarop de link wordt geplaatst, natuurlijk en relevant is voor de lezer. Teveel standaard zoekwoorden die niet in je tekst passen kunnen er dan ook voor zorgen dat Google je website laat kelderen in de zoekopdrachten.

Content updaten

Het publiceren van content zorgt ervoor dat je relevant blijft voor bezoekers en dus ook voor Google. Maar Google ontwikkelt zich, en zo ook de ‘regels’ voor SEO. Waar zoekwoorden een aantal jaren leidend waren is het nu, zoals eerder aangegeven, raadzaam ze gematigd in te zetten. Dus loont het je content up-to-date te houden door ze af en toe aan te passen. Het zorgt er bovendien voor dat content niet verdwijnt en slechts eenmalig op je site is verdwenen. Door alles in een nieuw jasje te stoppen en nieuwe SEO-technieken toe te passen kan jouw content weer relevant zijn en zo weer beter voor de dag komen in Google.

Mobiele website

Eerder lieten we al weten dat Google overging naar mobile first indexing. Daarmee is een goede mobiele website dus ook een belangrijke factor voor je SEO. Een niet werkende of trage mobiele website kost je bezoekers en ook bij Google kost het je punten. Zorg er dus voor dat alles makkelijk te lezen en te vinden is en dat je content relevant is. Maar er zijn nog veel meer tips voor een gebruiksvriendelijke mobiele website.

Jouw website SEO-proof?

Dit zijn slechts een aantal punten waarop je jouw SEO kunt verbeteren, aangezien Google met veel meer factoren rekening houdt. Toch kun je met deze tips een begin maken. Wil jij ook dat jouw website goed scoort in Google, zodat jij meer bezoekers krijgt? Wij helpen je graag met het optimaliseren van je website met het behulp van content die aansluit op de wensen van Google. Zo proberen we jouw website hoger te laten scoren in Google. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. We bespreken graag wat we voor jou kunnen doen.