Succes behalen met LinkedIn Ads

Adverteer jij al via LinkedIn? Ondanks dat het de ideale mogelijkheid is om jouw zakelijke doelgroep te bereiken wagen veel bedrijven zich er niet aan vanwege te hoge kosten of te laag rendement. Maar met een goede marketingstrategie is de advertentieomgeving van LinkedIn een unieke kans. Wij leiden je graag van koude acquisitie naar een loyale klant via LinkedIn Ads.

Mogelijkheden LinkedIn

De kracht van LinkedIn ligt in de doelgroeptargeting. Via geen enkel kanaal kun je de zakelijke markt zo scherp in kaart brengen voor jouw eigen marketing. Je kunt targeten op functietitel, branche en bedrijfsgrootte, waardoor je jouw doelgroep precies kunt omschrijven. Voor business to business is LinkedIn Ads dan ook een uitgelezen kans. Maar je moet wel weten waar je begint.

Opbouw van de funnel

Bij LinkedIn Ads kun je door middel van verschillende advertentiecampagnes jouw doelgroep van nietswetend publiek omtoveren tot loyale klant. Vaak wordt er echter direct naar conversie gekeken en wordt jouw geniale dienst of product direct op de man af gegooid, vaak zonder resultaat. Dat komt omdat mensen op LinkedIn zitten om te netwerken en kennis op te doen, niet om klakkeloos te kopen. Daarom moet je jouw doelgroep loodsen door de funnel van awareness (aandacht), naar consideration (overweging), naar uiteindelijk conversie, wetende dat die vaak buiten LinkedIn om worden afgesloten.

Awareness: bedrijf presenteren

De eerste stap is dus om mensen bekend te laten raken met jouw bedrijf. In de awareness fase ga je jouw doelgroep laten zien waar jouw bedrijf voor staat. Dat doe je het beste met visuele content in de vorm van een video, want dat spreek het meeste aan. Je kunt hiermee zonder al te hoge kosten bovendien een groot bereik mee behalen, wat zeker in de beginfase van belang is. Zo breng je jouw oplossing onder de aandacht en weten mensen dat ze voor een specifiek probleem bij jou kunnen zijn.

Consideration: leads genereren

Nu ze weten wie jij bent kun je de geïnteresseerden veranderen in een lead die je kunt benaderen. Je kunt de groep geïnteresseerde bijvoorbeeld selecteren door de volgende advertentie weer te geven aan iedereen die minstens 25% van je eerste video heeft bekeken. Zo weet je dat ze enigszins interesse hebben en niet gelijk door scrolden. Van deze groep wil je het vertrouwen winnen en uiteindelijk contactgegevens verzamelen om ze te benaderen. In ruil hiervoor kun je iets aanbieden, zoals een demo of een e-book. Met die contactgegevens kun je tenslotte de laatste fase, de conversiefase, in en een eerste kennismaking of afspraak maken om jouw product aan te bieden.

Profiteer van LinkedIn Ads

Bestaat jouw doelgroep voornamelijk uit bedrijven en wil je deze op een specifieke en zorgvuldige manier klant laten worden? Dan is LinkedIn Ads de ideale manier om heel gericht te werk te gaan en van een onbekende doelgroep naar een loyale klant te gaan. LinkedIn helpt je de beste leads te genereren die jij vervolgens kunt omzetten naar keiharde conversie. Benieuwd wat wij voor jouw LinkedIn kunnen betekenen? Kom dan eens langs voor een kennismaking, dan bespreken we de mogelijkheden voor jouw bedrijf.