Voordelen van e-mailmarketing

Wil je als ondernemer jouw doelgroep bereiken met een klein budget? Dan is e-mailmarketing de juiste oplossing. De meeste ondernemers maken gebruik van social media en denken dat e-mails onnodig zijn. Maar e-mailmarketing is nog steeds een goede manier om je klanten te bereiken, potentiële klanten te werven en doelen te behalen, zoals meer conversies en leads. Maar wat zijn alle voordelen van e-mailmarketing voor jou als ondernemer? In dit artikel lees je de verschillende voordelen van e-mailmarketing.

Verkopen genereren

Als ondernemer kun je gemakkelijk in je nieuwsbrief doorklik-links en call-to-actions plaatsen om gebruikers naar je website te lokken. Je kunt de gebruikers wanneer je wilt met een specifieke boodschap naar je webshop krijgen. Ook is het handig om evenementen of nieuwe producten uit te lichten en je doelgroep op de hoogte te houden van de ontwikkelingen en trends binnen jouw bedrijf.

Onderhouden klantrelatie

We begrijpen best dat het lastig is om alle klanten tijdens hun verjaardag persoonlijk te feliciteren. Daarom is het handig om een automatisch bericht in te stellen voor jouw klanten. Zo voelen zij zich belangrijk op hun verjaardag. Verder is het mogelijk op klanten met hun naam te benaderen in de aanhef van de e-mail. Persoonlijkheid staat centraal.

Potentiële klanten bereiken

e-mailmarketing

Wanneer (potentiële) klanten zich inschrijven voor je nieuwsbrief of mailing, hebben zij vaak interesse in de producten of diensten die je levert. Deze mensen kiezen er zelf voor om e-mails te ontvangen, omdat zij open staan voor jouw producten of diensten. Overigens zorgt dit ervoor dat de stap naar een aankoop veel gemakkelijker is. Je hebt namelijk de juiste (geïnteresseerde) doelgroep te pakken voor je mailing.

Meetbaar

Alles is meetbaar bij het versturen van mailings naar klanten. Met behulp van mailingtools kun je exact nagaan wat er gebeurt na het verzenden van een e-mail. Je kunt achterhalen hoeveel en welke mensen zich in- en uitschrijven op je mailinglijst, hoeveel mensen je e-mails openen, welke mensen doorklikken en waar zij op doorklikken. Kortom, e-mailmarketing is ideaal voor het analyseren van de uitkomsten. Op deze manier weet je als ondernemer waar kansen liggen en wat je beter wel of niet kan doen.

Efficiënt

E-mailmarketing is erg kostenefficiënt. Je kunt gemakkelijk veel (geïnteresseerde) mensen bereiken voor weinig geld. De kosten van e-mailmarketing liggen in de praktijk lager dan offline campagnes en social media campagnes. Ideaal als je jouw budget op de juiste en meest efficiënte manier wil inzetten.

Vragen over e-mailmarketing?

Heb je vragen over e-mailmarketing? Of wil je zelf e-mailmarketing opzetten om te profiteren van de vele voordelen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen je graag verder!