Profiteer van loyaliteit

Geld uitgeven in onzekere tijden, het brengt extra lading met zich mee en de keuze wordt niet zomaar gemaakt. Dat betekent dat jij extra je best moet doen om klanten binnen te halen en dat kan ook in de kosten lopen. Daarom is het belangrijk om bestaande klanten goed in de gaten te houden en ze vooral binnenboord te houden, want voor je het weet lopen ze weg en kun jij je geld uit gaan geven aan het binnenhalen van nieuwe klanten. Investeren in loyaliteit is dus de gewezen oplossing, want dat betaalt zich uit.

De Loyalty Loop

Andrew Davis werkte ooit de Loyalte Loop uit, een model dat de reis van een klant weergeeft. Een reis die vol contactmomenten zit die de ervaring van een klant bepaalt. Die reis begint met een moment van inspiratie, waardoor je er achter komt dat je iets moet gaan kopen. Vervolgens rijst de vraag welk merk heb je nodig. Dat triggert automatisch het eerste merk dat in je opkomt, waarna je verder gaat denken en evalueren welke merken er nog meer mogelijk zijn voor je aankoop. Uiteindelijk maak je de beslissing en koop je iets. En dan begint de loop opnieuw.

Maak je eigen loop

Het gevaar van deze loop is dat mensen er zomaar uitstappen. Want als je niet in de top of mind zit dan kiezen ze zo een ander merk of bedrijf. En dan ben jij je klant kwijt. Dus moet je zorgen dat wanneer de vraag bij een klant opkomt welk merk hij nodig heeft jouw bedrijf naar boven schiet. Als je voordat hij gaat evalueren welke keuzes er allemaal zijn al bij jou uitkomt zit je natuurlijk gebakken.

Dat doe je nadat een klant voor je kiest. Je blijft ze content laten zien, zorgt dat je in hun hoofd blijft en geeft ze nieuwe inspiratiemomenten waardoor ze denken dat ze weer iets van je nodig hebben. Daardoor bouw je aan een relatie en vertrouwen en dat leidt tot een nieuwe beslissing in jouw voordeel. Hou ze dus vooral in de loop.

Loyaliteit voor terugkerende business

Jouw taak bij bestaande klanten is het winnen van hun loyaliteit. Maar hoe doe je dat? Belangrijk is om onderscheidend te zijn, anders ben je zo ingeruild. En je moet weten hoe je jouw klanten kan blijven inspireren zodat er weer een nieuwe aankoop aan komt. Daarvoor moet je weten waarom ze keuzes maken. Dan kun je klanten continu blijven inspireren en ontwikkel je loyaliteit die zorgt voor terugkerende business.

Hou je klanten dichtbij

Wil je de loyaliteit van je klanten krijgen zodat je klanten behoudt en niet constant moet investeren in het binnenhalen van nieuwe klanten maar profiteert van terugkerende business? Met de juiste content kun je jouw klanten inspireren en trigger je ze bij jouw merk te blijven. Wij helpen je graag met het creëren van inspirerende content om zo meer resultaat te behalen. Voor meer informatie kun je altijd contact opnemen of kom eens langs om kennis te maken.