Ontwikkelingen voor SEO

Het is en blijft een belangrijke marketingtool voor alle bedrijven: het gebruik van SEO. Ook al wordt er veel geroepen dat het steeds minder waarde heeft, Google blijft een belangrijke tool om je bereik te vergroten. Dus is het belangrijk om je SEO te blijven optimaliseren. Daar gaven we je eerder al wat tips voor, maar met alle nieuwe mogelijkheden is het belangrijk scherp te blijven. Maak kennis met de nieuwe ontwikkelingen en blijf scoren met jouw SEO!

Ontwikkelingen SEO

De zoekresultatenpagina beheersen

Een van de meest ontwikkelende onderdelen van Google is wel de zoekresultatenpagina, ook wel bekend onder de afkorting SERP. Van simpele zoekresultaten in tekst en links is dit geëvolueerd tot een complete lijst met afbeeldingen, video’s en de featuredsnippet. Deze laatste is een zeer interessant fenomeen. Het is een uitgelicht zoekresultaat waardoor je beter opvalt tussen alle andere ‘standaard’ zoekresultaten. Mensen zijn veel sneller geneigd hierop te klikken en dus kan je met een featuredsnippet al snel veel bezoekers binnenhalen. Dit kan via aantrekkelijke headings, meta omschrijvingen en uitgelichte afbeeldingen. Dan beheers jij de zoekresultatenpagina.

Verbreed je horizon

Bij SEO wordt er (logischerwijs) alleen maar gekeken naar Google. Dat is immers de allergrootste en dat zal echt nog wel even zo blijven. Toch is het niet verkeerd om je horizon te verbreden en naar andere zoekmachines te kijken. Niet als alternatief, maar als aanvulling. Voorbeelden zijn het gigantische Amazone maar ook het minder bekende Ecosia. Met je content kun je hier ook op inspelen zodat je op meerdere zoekmachines te vinden bent. De meest interessante zoekmachine naast Google is echter een welbekende: YouTube. Videocontent is ongelofelijk populair, dus wanneer je hier op inspeelt doe je op meerdere platformen mee. En dat is alleen maar goed voor je bereik

Ga de diepte in

Het is een ontwikkeling die de laatste jaren al flink heeft ingezet. Random zoekwoorden in je tekst gooien heeft weinig zin meer. Google wordt steeds slimmer en kan context beter en beter lezen. Zoekwoorden worden daarom minder belangrijk en vooral minder dominant. Dus gooi je tekst niet vol met die ene belangrijke zoekterm, maar ga de diepte in. Zorg dat je de vraag beantwoordt van je bezoeker, het liefst door alle informatie in één pagina te geven. Focus dus op een goede tekst die je lezer helpt, dat heeft meer zin dan content maken om het content maken.

Blijf scoren in SEO

Wil jij resultaten blijven halen in Google? Dan zul je in moeten spelen op de nieuwste ontwikkelingen die Google doormaakt. Heb je hierbij hulp nodig? Wij kunnen ervoor zorgen dat jij op het gebied van SEO blijft scoren. We zijn gespecialiseerd in het ondersteunen van jouw online marketing. Voor meer informatie kun je altijd contact met ons opnemen. We bekijken graag samen hoe we jou kunnen helpen.