Mogelijkheden zoekwoorden analyse

Voor een ondernemer die begaan is met zijn online marketing zal een zoekwoorden analyse niet vreemd in de oren klinken. Er zijn echter veel meer mogelijkheden als het gaat om onderzoek doen naar zoekwoorden en vooral de informatie die je daar uithaalt. Je kunt jezelf hierin beperken tot SEO, maar dan laat je kostbare informatie liggen. Wij leggen je graag uit wat je nog meer kan met een gedegen zoekwoorden analyse.

Meer dan alleen SEO of SEA

Zoekwoorden analyse

Een zoekwoorden analyse is een veelgebruikt fenomeen in de online marketing, voornamelijk bij het optimaliseren van SEO of SEA. Het is namelijk de basis voor je strategie. Het geeft inzicht in welke onderwerpen je SEO moet richten en welke zoekwoorden geschikt zijn om op te adverteren. Maar je kunt zoveel meer met een uitgebreide zoekwoorden analyse. Want er zit veel meer informatie achter het volume van een zoekwoord op Google.

Doelgroepbehoefte

Een van de belangrijkste inzichten die je kunt opdoen met een onderzoek naar zoekwoorden is de behoefte van je doelgroep. Waar zijn ze mee bezig, wat interesseert ze. Dit kun je inzetten om nieuwe ideeën op te doen voor je content, die op deze manier veel beter aansluit op de behoefte van je doelgroep. Maar je kunt ook kijken waar het gat zit tussen wat jij vertelt en wat mensen willen horen. Met je zoekwoorden analyse kun je bekijken wat ze nodig hebben: informatie, entertainment, misschien een bepaald product?

Buyer journey

De buyer journey is de weg die je klant aflegt van begin tot eind en hopelijk jouw hulp. Dankzij een analyse van de verschillende zoekwoorden kun je uitzoeken waar iemand zich bevindt in zijn of haar buyer journey. Zijn mensen nog aan het uitzoeken wat jouw product of dienst precies is of zijn ze al op zoek naar de juiste koop. Hier kun jij als ondernemer uitstekend op inspelen door jouw communicatie aan te passen op de specifieke fase in de buyer journey. Bovendien leer je waar iemand specifiek naar op zoek is per fase binnen het complete proces.

Spreek de taal van je klanten

We gaven het laatst al aan, je content moet begrijpelijk zijn voor je klanten. Dan is het niet handig als jij in je content termen terug laat komen die je klanten nooit gebruiken. Door inzicht te krijgen in zoekwoorden van je doelgroep weet je ook welke termen ze gebruiken. Hierdoor kun jij ook dezelfde woorden gebruiken als je klanten en op een lijn komen met je klanten. Want er is niks zo belangrijk als dezelfde taal spreken als je doelgroep!

Zoekwoorden analyse uitvoeren

Wil jij ook alle voordelen benutten van een grondige zoekwoorden analyse? Dan kun je onze hulp altijd inschakelen. Wij voeren graag een gedegen onderzoek uit waarmee we niet alleen je SEO kunnen optimaliseren maar ook je content kunnen boosten. Zo weet jij als ondernemer waar je doelgroep mee bezig is en kunnen wij daar op inspringen met de online marketingactiviteiten. Voor meer informatie of vragen over onze diensten kun je gerust contact met ons opnemen. We bespreken graag wat we voor jou kunnen betekenen.