Hoe kun je onderscheidend communiceren?

Wist je dat elke seconde 11 miljoen stukjes informatie ons via onze zintuigen bereiken? En wist je dat we als mensen maar in staat zijn om 50 stukjes van die informatie daadwerkelijk te verwerken? Maar hoe ga je als merk ervoor zorgen dat jij bij die 50 stukjes informatie terecht komt?

De kracht van merkcommunicatie

De kracht van merkcommunicatie zit hem in het kennen van de doelgroep. Communicatie is namelijk nooit eenzijdig. Ga daarom dus gesprekken aan. Wees transparant, eerlijk en veelzijdig met het maken van content en het leren kennen van je doelgroep. Met content die verassend en creatief is prikkel je jouw doelgroep. Je wilt namelijk als bedrijf worden onthouden door je doelgroep.

Inspirerende kernwaarden

Tegenwoordig hechten mensen meer waarde dan ooit aan waar een bedrijf werkelijk voor staat. Je kunt niet langer simpelweg zeggen dat jullie het klantvriendelijkste zijn of het meest flexibel. Die woorden maken je niet creatiever dan die 11 miljoen andere bedrijven die dezelfde mensen proberen te bereiken.Mensen van nu willen zich betrokken en gerespecteerd voelen.

Kernwaarden zijn belangrijk, omdat ze zoveel bepalen. Kernwaarden veranderen niet elk jaar, zorg er daarom voor dat deze aansluiten bij jouw doelgroep. Laat je inspireren door hun ambities, overtuigingen, behoeftes en motivaties. Op die manier creëer je een connectie.

Effectieve technologie

Digital marketing kan worden omschreven als het realiseren van marketingdoelstellingen door gebruik te maken online digitale technologieën. Op technisch vlak bevinden we ons momenteel in een stroomversnelling. Het is daarom belangrijk om mee te voeren met de stroom. Koppel jouw bedrijfsideeën aan de beschikbare technologie en verhoog daarmee de kwaliteit van de content die je wilt delen met jouw doelgroep.

Interne ideeëndoders

Ideeëndoders zijn signalen die mensen afgeven waarmee plannen in een beginnend stadium als ongeschikt worden afgeschreven. Dit kunnen uitspraken, acties of subtiele signalen zijn. Er is lef nodig om een nieuw voorstel met de groep te delen. Toch zijn we als mensen sneller geneigd kritiek te leveren dan nieuwe ideeën een kans te geven. Ideeëndoders vind je door te zoeken, zowel bij jezelf als bij anderen. Mensen met hoge verwachtingen,een slechte mindset en innerlijke twijfels zijn vaak degenen die de meeste ideeëndoders afgeven.

Een manier om met deze signalen om te gaan is duidelijk communiceren en alle ideeën die worden voorgesteld een eerlijke kans te geven. Als nieuwe visies direct worden afgekeurd beïnvloedt dit de creativiteit in het team. Mensen voelen zich niet meer op hun gemak om hun ideeën te laten horen, terwijl een van die suggesties juist het toegangskaartje kan betekenen tot de exclusieve club van informatie die jouw doelgroep toelaat.

Van bedrijf naar merk?

Om van een bedrijf een merk te maken is het van belang dat je ijzersterke content creëert die past bij de doelgroep. Begin daarom met een strategiesessie. Bespreek waar het bedrijf voor staat en waar de doelgroep werkelijk behoefte aan heeft. Laat ruimte vrij voor creativiteit en probeer meer lef te hebben met technologie. Hulp nodig? Wij helpen je graag met het bedenken van een strategie en begeleiden je door het transformatieproces van bedrijf naar merk. Neem vooral contact met ons op voor meer informatie. Wij kijken graag samen met jou naar de mogelijkheden.