Beginnen met Instagram Ads

Zoek jij nog nieuwe mogelijkheden om je online marketing succesvol uit te breiden of nieuw leven in te blazen? Dan wordt het tijd om gebruik te gaan maken van de advertentiemogelijkheden op Instagram. De kansen zijn groot op dit snel ontwikkelende platform en het adverteren is naast het beheren van een eigen bedrijfspagina een extra manier om jouw bedrijf in de markt te zetten. Wij helpen je graag op weg met het opstellen van jouw eigen Instagram advertentie.

Waarom Instagram?

Instagram Ads

Instagram was al een populair kanaal op het gebied van social media, maar het blijft zich nog altijd verder ontwikkelen. Naast jongeren maken ook ouderen steeds meer gebruik van het platform om foto’s en video’s te delen. Hierdoor is het voor jou als ondernemer een uitstekend kanaal om je doelgroep te bereiken. Je kunt Instagram inzetten voor het vergroten van je naamsbekendheid en zorgen voor meer betrokkenheid bij je doelgroep, maar ook voor het vergroten van je conversie kan Instagram ondersteunend werken. Zo koopt 72% van de gebruikers wel eens een product waarbij ze zijn beïnvloed door Instagram.

Tijdlijn of Stories?

Via Instagram kun je op verschillende manieren adverteren. Je kunt een afbeelding plaatsen of via verschillende foto’s een boodschap overbrengen, en je kunt natuurlijk een video inzetten. Dit kan allemaal in de tijdlijn van je doelgroep, maar er is ook de mogelijkheid om Instagram Stories in te zetten. Deze Stories bestaan uit foto’s of video’s die 24 uur beschikbaar zijn voor alle volgers. Hiermee kun je inspelen op het fear of missing out principe waarbij mensen een drang hebben naar informatie die slechts tijdelijk beschikbaar is. Door in te zetten op authentieke content in plaats van reclame kun je uitstekend in contact komen met jouw doelgroep.

Onderdelen succesvolle advertentie

Nu duidelijk is waarom Instagram in je marketingmix thuishoort is het zaak om een goede advertentie op te stellen. Je kunt kiezen uit talloze vormen en per advertentie een ander doel instellen. Er zijn wel een aantal zaken waaraan een succesvolle advertentie moet voldoen. Wij zetten er een aantal voor je op een rijtje:

  • Visuele content: het mag geen verrassing meer zijn, maar alleen tekst is niet meer voldoende in het huidige tijdperk. Let daarbij wel op dat de content van hoge kwaliteit is en opvalt tussen de rest.
  • Beperkte tekst: ondersteunend aan de afbeelding kun je wat tekst gebruiken, maar beperk dit tot een minimum.
  • Call to action: iedere goede advertentie heeft een call to action button, een knop waarmee je jouw doelgroep oproept een bepaalde handeling te doen. Denk hierbij aan een klikbare knop met ‘Shoppen’, waarmee ze direct naar je webshop worden geleid.
  • Gebruik hashtags: door middel van hashtags ben je beter zichtbaar en vindbaar. Ga na welke hashtags veel gebruikt worden in jouw branche en voeg ze toe aan je advertentie.

Samen jouw Instagram ontwikkelen?

Wil jij de mogelijkheden ontdekken die de advertenties op Instagram jou kunnen bieden? Wij helpen graag met het opstellen van jouw Instagram campagnes. Zo ontwikkelen we samen de zichtbaarheid van je bedrijf op het sociale netwerk en vergroten we de betrokkenheid van je doelgroep. Benieuwd hoe we jou kunnen helpen? Neem gerust eens contact met ons op dan bespreken we de mogelijkheden.