Vul de contentkalender!

Als merk doe je er waarschijnlijk alles aan om fans blijvend aan je binden. Om je fans blijvend aan je te kunnen binden, is het echter wel belangrijk om vaak van jezelf te laten horen. Je fans controleren namelijk regelmatig of je nieuwe, verse content uitbrengt. Doe je dit te weinig of niet structureel, dan krijg je losse flodders zonder inhoud en hebben je fans geen rede meer om je te volgen. Zorg daarom voor een goede invulling van je contentkalender. Benieuwd hoe je dit kunt doen?

1. Verdiep jezelf in je fans

Je wilt je contentkalender vullen met content die iets toevoegt. Hiervoor moet je de doelgroep leren kennen. Wat vinden ze leuk? Welke evenementen en momenten zijn voor hen belangrijk? Ga op zoek naar onderwerpen waar de doelgroep écht in geïnteresseerd is en waar ze wat aan kunnen hebben. Vervolgens pas je hier de content op aan. Wat uiteindelijk goed gelezen wordt en welke onderwerpen aan slaan, is onder andere te meten met Google Analytics en het advertentiebeheer binnen Facebook.

2. Follow up

Heb je goede onderwerpen waar je periodiek iets mee zou kunnen doen? Van te veel boodschappen en deelonderwerpen in één verhaal wordt niemand blij. Probeer daarom niet alles in één verhaal te proppen, maar het te spreiden over bijvoorbeeld een reeks blogs. Door dit op steeds dezelfde dag en hetzelfde tijdstip online te zetten, worden je fans op een vast moment bijgepraat over een thema dat ze interessant vinden. Doordat je het verhaal uit elkaar trekt, heb je de kans om per blog nog dieper in te gaan op het onderwerp. Zo kun je de doelgroep blijven boeien.

3. Hergebruik goede content

Heb je een onderwerp uit de contentkalender afgewerkt? Bewaar het goed want het kan nog eens van pas komen. Met behulp van bijvoorbeeld Google Analytics kun je achterhalen welke content het meest relevant is, en deze content opnieuw aanbieden wanneer het moment erom vraagt. Met een iets andere inleiding of insteek kun je voortborduren op het succes dat je eerder hebt behaald.

Hulp nodig?

Door onderzoek te doen en te luisteren naar de doelgroep kun je content schrijven die voor hen relevant is. Door deze content op te knippen, hierop in de toekomst terug te vallen en hier op voort te boorduren kun je een goedgevulde contentkalender creëren. Hoe je zo’n kalender vervolgens praktisch in gebruik neemt, daar komen we in een volgend blog op terug. Kun jij nog wat hulp gebruiken bij het bedenken en verspreiden van je content? Neem dan contact met ons op zodat we je verder kunnen helpen.