Krijg de aandacht met immersive content

Hoe krijg je de aandacht van potentiële klanten en misschien nog belangrijker, hoe houd je deze vast? Het is de eeuwige vraag voor alle marketeers. Wie het antwoord weet heeft de heilige graal in handen en hengelt de klanten binnen. Een mogelijk antwoord op de vraag is een steeds verder opkomende manier van content: immersive content. Maar hoe gaat dit jou helpen aan de aandacht van je doelgroep en hoe zet je dit in? Wij leggen je graag alles uit over deze vorm van content.

Roep om aandacht

Immersive content

Overal waar je kijkt wordt je ermee geconfronteerd: content. Blogs, vlogs, podcasts, video’s, overal zijn ze te vinden, allemaal met hetzelfde doel: jouw aandacht. Deze gigantische roep om aandacht maakt de concurrentie moordend. Wegklikken is zo gedaan, dus moet jouw content pakkend zijn. Emotie, humor, het zijn verschillende componenten om jouw content bij de consument binnen te laten komen. Maar de interesse blijft toch vaak van korte duur. Er is echter een nieuwe manier van content opkomend die hier een einde aan maakt: de immersive content.

Interactie met immersive content

Immersive content kent verschillende vormen, maar de achterliggende gedachte is altijd hetzelfde. De content is er namelijk op gericht de doelgroep te betrekken bij het verhaal. Niet alleen door in te spelen op interesses, maar door daadwerkelijk actie te vragen van de lezer of kijker. Door de content interactief te maken behoudt het de aandacht. De content is hiermee niet meer passief maar je wordt een actieve deelnemer van het geheel, die invloed heeft op de uitkomst. Deze interactie behoudt de aandacht.

Meerwaarde van immersive content

Het toepassen van interactieve onderdelen in content kan op vele manieren. Een bekend voorbeeld van immersive content is een film waarbij je als kijker zelf keuzes kan bepalen van het hoofdpersoon waardoor je invloed hebt op het vervolg van de film. En je wil natuurlijk wel weten wat de gevolgen zijn van je eigen keuzes. Met de opkomst van Virtual Reality en Augmented Reality is het bovendien vaak steeds makkelijker om mensen te betrekken in het verhaal en ze zelf ruimte te geven voor eigen invulling.

Toepassen in je eigen content

Maar hoe kun je jouw eigen content nu immersive maken en zo de aandacht van je doelgroep pakken en niet meer loslaten? Dat kan al met kleine dingen. Laat je doelgroep bijvoorbeeld bepalen welke onderwerpen jouw blogs krijgen. Of laat ze eigen ervaringen delen, die jij vervolgens weer opneemt in het verhaal. Je kunt natuurlijk ook links of beeld inbouwen waarop mensen door kunnen klikken zodat ze zelf in het verhaal terecht komen dat je wilt vertellen en zelf op jacht kunnen naar wat ze willen weten.

Meer aandacht met je content behalen?

Wil jij ook meer aandacht krijgen met je content en zo meer uit je marketing halen? Dan is de inzet van immersive content mogelijk de oplossing. Wij helpen je graag met je online marketingactiviteiten om jouw resultaten te verbeteren. Voor meer informatie of vragen kun je altijd contact met ons opnemen. We bespreken graag de mogelijkheden met je.