Hoe zorg je voor personalisatie in je content?

Personalisatie

Content die verkoopt, dat is de droom van iedere marketing afdeling. Daar wordt alles voor gedaan. Het geheim om aankopen te stimuleren: personalisatie. Een bekend begrip in de marketing, maar toch is het lastig om er grip op te krijgen en het te laten passen binnen jouw communicatie. Daarom gaan wij er dieper op in en zoeken we uit hoe je personalisatie kunt toepassen in je verschillende uitingen.

Voordelen personalisatie

Personalisatie

Personalisatie is zoals gezegd bekend en wordt veel genoemd in de marketing. Maar waarom? Dit heeft alles te maken met de impact die het volgens consumenten zelf heeft op hun aankopen. Gepersonaliseerde berichten zorgen ervoor dat mensen zich eerder aangesproken voelen en meer interesse krijgen in de producten of diensten die je aanbiedt. Daarmee verhoogt het de effectiviteit van je marketinguitingen. Bovendien krijg je er als bedrijf nog meer voor terug, want je krijgt meer kennis van je doelgroep en daarmee de mogelijkheid om de ervaring en reis van je klanten te verbeteren. Maar uiteindelijk gaat het vooral om de impact op de leads die je krijgt.

Belang van data

Personalisatie is dus zeer waardevol, zoveel is duidelijk. Maar hoe begin je er in godsnaam aan? Het begint allemaal met data, veel data. Om content te maken die aansluit op de wensen van je doelgroep moet je eerst weten wat ze überhaupt willen. Die data kun je op diverse manieren achterhalen. Voorbeelden zijn de webstatistieken die je via Google Analytics kan achterhalen, de statistieken die social media je aanreiken, maar ook zoekwoordenanalyses en de resultaten die je eerdere content hebben behaald. Wanneer je deze data bundelt kun je een hoop te weten komen over je doelgroep. En dan kun je gaan personaliseren.

Toepassen van personalisatie in je content

Wanneer je helder voor ogen hebt hoe je doelgroep in elkaar zit kun je aan de slag met personalisatie. Er zijn talloze voorbeelden van campagnes of bedrijven die dit op dagelijkse basis toepassen. Belangrijke aspect hierbij is dat je ondanks de personalisatie wel zorgt dat het deelbaar blijft. Daarnaast kun je personalisatie al in de kleinste details doorvoeren. Denk bijvoorbeeld aan de aanhef van een email of een gepersonaliseerde afbeelding van een advertentie. Maar personalisatie zit hem ook in het afstemmen van onderwerpen op delen van je doelgroep. Zo krijgen mensen niet alle content van je te lezen, maar alleen de onderwerpen waar ze al eerder interesse in hebben getoond.

Jouw gepersonaliseerde content

Wil jij ook meer uit je uitingen halen? Dan kan goede personalisatie jou helpen. Krijg meer binding met je klant en verhoog daarmee uiteindelijk ook je conversie. Wij helpen je hier graag mee. Zo kijken we samen met jou hoe we jouw content het beste kunnen inzetten. Heb je vragen of wil je graag meer informatie over onze marketingdiensten? Neem dan gerust eens contact op. We bespreken graag hoe we je verder kunnen helpen!

contact caramelo media

Bereik jouw doel. Met de juiste aanpak.

Heb je een vraag of wil je meer weten? Bel ons direct of stuur even een mailtje. We komen graag met jou in contact!

=