Geheim van sterke content

Iedereen is op zoek naar die ene post op Facebook of Instagram, die bakken met likes oplevert, jouw doelgroep naar je toe trekt en zorgt voor conversie. Maar net zoveel mensen lopen tegen een gebrek aan resultaat aan, waardoor er wordt gesproken van een mislukte post. Er zijn echter manieren om te zorgen voor goedlopende content. Het geheim is even simpel als lastig voor iedere copywriter. Wij leggen je graag uit hoe jij voortaan met sterke content komt.

Eigen ideeën overbrengen

Sterke content

Als ondernemer ben jij ergens helemaal van overtuigd, namelijk datgene wat jij doet. Dat wil je graag kwijt en delen met jouw potentiële doelgroep. Begrijpelijk, je bent immers enthousiast en hebt de stellige overtuiging dat je anderen er mee kunt helpen. Toch is het niet altijd even verstandig om je eigen ideeën en overtuigingen richting je doelgroep te gooien. Want zitten zij wel te wachten op jouw boodschap? Het antwoord is, jammer genoeg, vaak nee.

De ultieme behoefte van je klant

Jouw content moet om één ding draaien en één ding alleen: je potentiële klant. Nog specifieker, de ultieme behoefte van die potentiële klant. Waar ligt iemand midden in de nacht van wakker? Als je die behoefte weet te doorgronden kun je pas echt sterke content maken. Speel in op die behoefte en trigger jouw doelgroep met de oplossing. Dan ga je resultaat boeken. Het achterhalen van die behoefte is echter niet altijd even gemakkelijk. Bedenk vooral goed of het jouw aanname is wat mensen willen of dat het daadwerkelijk zo is.

Boodschap verpakken

Je hoeft jouw eigen ideeën echt niet overboord te gooien om goede content te maken. Je moet de boodschap alleen verpakken. Jouw content moet namelijk niet draaien om wat jij doet, maar om wat je doelgroep wil. Wil jouw doelgroep graag meer verdienen? Dan moet je content daarop gericht zijn. Het is wel mogelijk dat je jouw idee of dienst daarin als oplossing aandraagt. Zo verpak je jouw boodschap in content die gaat om het oplossen van een geldprobleem. Daarmee help je de doelgroep, en dat betalen ze terug in vertrouwen, en (hopelijk) conversies.

Hulp met jouw content

Lukt het jou niet om jouw doelgroep te bereiken met jouw boodschap? Wij helpen je graag met het creëren van sterke en relevante content om potentiële klanten te bereiken. Voor vragen of meer informatie over onze diensten kun je gerust contact met ons opnemen. We kijken graag hoe we je verder kunnen helpen.