Een foto zegt meer dan duizend woorden!

Wist je dat mensen 80% onthouden van wat ze zien, maar slechts 20% onthouden van wat ze horen en lezen? Door de stortvloed aan informatie van tegenwoordig zijn veel mensen het vermogen zich te concentreren verloren. Dus hoe ga jij als content creator ervoor zorgen dat jouw content wordt onthouden door jouw consument? Precies! Visuele content!

Visuele content

Ongeveer 90% van de informatie die onze hersenen opslaan is visueel. We verwerken het tot wel 60.000 keer sneller als tekst. Een theorie van wetenschappers is dat ons brein in staat is beelden sneller te verwerken dan teksten, waardoor het blijft hangen.

Nóg beter is het wanneer onze hersenen emoties koppelen aan de beelden. Op die manier wordt het persoonlijk. Het gevoel zorgt ervoor dat er een relatie ontstaat tussen merk en consument. Wist je dat aankoopbeslissingen voor 95% gebaseerd zijn op emotie? Uiteindelijk is het dus emotie wat leidt tot succesvolle content. Een gemiste kans als je hier niets mee doet als bedrijf zijnde.

Plan van aanpak

Nu je dit weet kun je natuurlijk niet zomaar ineens intern de boel gaan omgooien. Teksten moeten op logische plaatsen komen te staan en visuele elementen moeten zichtbaar zijn op een manier dat ze het verhaal versterken. Het is de bedoeling dat je een plan van aanpak gaat samenstellen. Doe dit altijd in teamverband. Op die manier krijg je verschillende inzichten en meningen, die kunnen je helpen het plan concreter en meer geschikt voor het hele bedrijf te maken. Een plan van aanpak schrijf je als volgt:

  • Welk verhaal wil je vertellen? (bijvoorbeeld de Hero Journey)
  • Zijn er elementen in het verhaal die vervangen kunnen worden door beelden?
  • Welke gevoelens wil je oproepen?
  • Welke investering vraagt het qua tijd en geld?

Het begin moet echter ergens worden gemaakt. Start daarom alvast met stukjes visuele content aan je bestaande content toe te voegen. Fleur je teksten op met illustraties, grafieken, video’s en diagrammen.

Jouw visuele content verduidelijken?

Het belangrijkste is dat jouw bedrijf erin slaagt de beste formule te creëren die past bij het merk, in beeld én taal. Hulp nodig? Wij helpen je graag met het creëren van de beste content voor jouw bedrijf. Neem gerust contact met ons op.