Content creëren die mensen echt onthouden?

Wil jij content creëren die door mensen wordt onthouden? Maak je dan maar klaar voor de strijd. Het is tegenwoordig online een slagveld waarin iedereen maar één prijs voor ogen heeft: de aandacht van de consument. Wij geven jou de volgende schrijftips waarmee jouw content zich kan onderscheiden van de rest.

Niet letterlijk maar figuurlijk

Voor unieke content is het niet verstandig om je te beperken tot puur beschrijvende taal. Een goede manier om extra dimensie te geven aan je teksten is door middel van beeldspraak. Deze vorm van taalgebruik roept beelden op bij de lezers en geeft het verhaal meer beleving. Dat is wat ervoor zorgt dat mensen jouw content echt onthouden.

Tone of voice

Mensen gebruiken vaak dezelfde woorden. Dat is niet vreemd. Het zijn de woorden waarin je in het dagelijks leven op terugvalt. Dit zijn ook vaak de woorden die je gebruikt wanneer je content aan het creëren bent. Door altijd dezelfde woorden te gebruiken wordt je verhaal eentonig. Wij geven jou de perfecte oplossing: synoniemen. Door te zoeken naar synoniemen ga je niet direct uit van de woorden die je automatisch gebruikt. Vaak staat er in een lijst met woorden met een vergelijkbare betekenis, een ander woord wat precies omschrijft wat jij wilt zeggen. Hiermee geef je jouw teksten extra dimensie en dat is precies wat je nodig hebt voor unieke content. Schrijf met jouw toon of voice!

Vlotte schrijfstijl

Behalve herkenbaarheid vinden consumenten niets prettiger dan wanneer een verhaal lekker vlot leest. Ze willen zich kunnen verliezen in de woorden en niet worden gestoord door een overdreven moeilijk woord dat de hele ervaring wegneemt. Je hoeft je daarom niet altijd zeer streng aan de grammaticaregels te houden. Natuurlijk is het van belang dat de woorden goed zijn geschreven en de zinsopbouw in orde is, maar laat je niet weerhouden een mooie tekst te schrijven. Elke content creator heeft zijn of haar eigen schrijfstijl. Deze mag je gewoon gaan uitbreiden.

Win de strijd

Wil jij de strijd om de aandacht van jouw consumenten winnen? Gebruik dan deze schrijftips om zelf betere content te creëren. Toch hulp nodig? Je kunt bij ons jouw content marketing uitbesteden. Heb je vragen of eventuele opmerkingen? Neem contact met ons op. Dan kijken wij samen naar wat wij voor jou kunnen doen.