Conversie optimalisatie advertentie

Behalen jouw advertenties niet de gewenste resultaten en kost het je meer dan dat het je oplevert? Met de conversie optimalisatie van jouw campagnes kijken we naar de prestaties van je advertenties en zorgen we ervoor dat je hier meer resultaat uit haalt. Zo haal je wel de conversies binnen met je Instagram-campagne of je YouTube-advertenties.

Waaruit bestaat conversie optimalisatie?

Customer journey analyse

Om te achterhalen waarom je advertenties geen conversies binnenhalen is een analyse noodzakelijk. We hanteren hierbij altijd een customer journey analyse, waarbij we nagaan wat het gedrag van een klant is van het eerste moment tot de uiteindelijk aankoop. Zo weten we via welke kanalen hij met jouw bedrijf in aanraking komt en hoe we hem of haar kunnen triggeren met de juiste boodschap. Met deze inzichten kunnen we doelen opstellen om de ervaring van nieuwe klanten te verbeteren.

Opstellen van doelen en strategie kiezen

De customer journey analyse laat zien waar je jouw campagnes kunt verbeteren. Hiervoor is het belangrijk om allereerst doelen op te stellen. Daaruit volgt een strategie hoe je de campagnes kunt optimaliseren. Denk hierbij aan advertentieteksten, doelgroepen en afbeeldingen, maar ook het kiezen van de juiste call to action-knoppen. We kijken hierbij uiteraard ook naar welke kanalen het meest geschikt zijn om jouw campagne te laten renderen. 

Testen en verbeteren

Wanneer we weten waar de pijnpunten liggen en welke strategie dit moet gaan oplossen is het belangrijk om te gaan testen. Bij vrijwel iedere campagne via welk kanaal dan ook is het van belang om de resultaten nauwkeurig te bekijken en te kijken waar je kunt verbeteren. Door wijzigingen in advertenties, doelgroepen of doelen te monitoren kun je optimaliseren en zorgen voor meer resultaat. Een belangrijk onderdeel hiervan is A/B testing. Hierbij leg je twee aspecten van de advertentie naast elkaar om te zien welke van de twee het beste werkt. Blijven testen is hierbij belangrijk om het beste resultaat te behalen.

Neem contact op en ontdek de mogelijkheden

Wil jij weten hoe je meer uit je advertenties kunt halen? Om te bepalen hoe we jou het beste kunnen helpen kun je meer informatie aanvragen. We kijken hierbij naar hoe jouw bedrijf er nu voorstaat, wat je visie is en wat je doelen zijn. Vervolgens kunnen we bepalen hoe we jouw resultaten kunnen verbeteren. Met deze inzichten bepalen we hoe we jou het beste kunnen helpen. Neem direct contact op en ontdek de mogelijkheden.

Deze website is beveiligd met reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Algemene voorwaarden zijn van toepassing.