Online marketing strategie

Wil jij jouw bedrijf online op de kaart zetten maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Heb je een doel voor ogen maar weet je niet hoe je dit kunt behalen? Het opzetten van je online marketing begint bij een goede strategie. Daarvoor is een analyse nodig van je doelgroep, je huidige kanalen en je bedrijf op zich. Want met een goede strategie kun jij gaan groeien en de doelen behalen die passen bij jouw onderneming.

Waar bestaat je online marketing strategie uit?

Belang van jouw online marketing strategie

Voordat je met specifieke kanalen aan de slag kan gaan is het belangrijk om te weten waar je als bedrijf voor staat en waar je naartoe wilt. Dit is de basis voor jouw online marketing strategie. Vanuit hier gaan we samen met je kijken naar een passende strategie om jouw doelen te behalen.

Customer journey analyse

Een cruciaal onderdeel van je online marketing strategie is de customer journey analyse. Er zitten namelijk behoorlijk wat stappen tussen het moment dat iemand iets wilt kopen en het daadwerkelijke moment van aankoop. Zo bezoeken mensen diverse kanalen voor er een beslissing wordt gemaakt. Die reis van begin tot eind wordt ook wel de customer journey genoemd. Door het gedrag te analyseren kun jij erachter komen wat je moet doen om nieuwe klanten binnen te halen. Want als jij de customer journey begrijpt en hierop inspeelt, zijn nieuwe klanten een kwestie van tijd.

Krachten bundelen

Nadat we in kaart hebben gebracht hoe de customer journey eruit ziet is het belangrijk om een concrete strategie vorm te geven in verschillende online kanalen. Het gaat hierbij niet om één los kanaal maar om de verbinding van die kanalen. Een customer journey bestaat namelijk uit veel stappen. Met één optimaal ingericht kanaal ben je er nog niet, alles moet op elkaar aansluiten. Van website tot social media, alles moet elkaar versterken. Dat is de basis voor jouw online marketing strategie.

Hoe bepalen we jouw online marketing strategie?

Het opstellen van je online marketing strategie begint met een uitgebreide kennismaking met je bedrijf. Hierin bespreken we jouw wensen en doelen. Vervolgens maken we een analyse om te zien waar je bedrijf nu staat. Met behulp van diverse tools (o.a. Google Analytics) bekijken we hoe je nu scoort op de diverse online kanalen en waar er mogelijkheden liggen. Deze bevindingen bespreken we samen om vervolgens een strategisch plan op te stellen. Hierin beschrijven we welke kanalen we het beste kunnen inzetten om jouw doelen te behalen. Op basis daarvan kunnen we vervolgens aan de slag met het uitvoeren van jouw strategie!

Start jouw weg naar success

Wil jij jouw doelen behalen en resultaat boeken? Wij helpen je graag aan die extra bezoekers op je website, die stijging in conversies of betere vindbaarheid in Google. Neem contact op en wij bekijken samen hoe we jouw bedrijf kunnen laten groeien.

Deze website is beveiligd met reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Algemene voorwaarden zijn van toepassing.